Fabia bude mít velké starosti, nová Kia Rio je špičkou segmentu

Nová Kia Rio je větší než předchůdce, míří na špičku segmentu. | foto: Kia Motors

Kia už dlouhou dobu není pouze levným příbuzným evropských nebo japonských značek. Naopak se Cee’dem, Optimou nebo Sportage dokazuje, že umí vyrobit vůz, srovnatelný se špičkou svého segmentu. Úplného vrcholu by však mohla dosáhnout až čtvrtá generace malého Ria, mířící na Fabii, Clio nebo Polo.

Kia Rio se z původně laciného sedanu nebo kombi vyklubala až ve velice konkurenceschopný tří- nebo pětidveřový hatchback, respektive sedan. Už minulá generace totiž naznačila, že může být skvělou alternativou k Fabii a spol., teprve novinka ale rozvijí svůj potenciál naplno. S délkou 4065 milimetrů, šířkou 1725 milimetrů, výškou 1450 milimetrů a rozvorem 2580 milimetrů je čtvrté Rio celkově delší, širší, nižší a má o 10 milimetrů větší rozvor náprav. To značí, že prostorem v interiéru to nebude žádných chudý příbuzný. Vedle místa pomohl nárůst rozměrů také vnějšímu vzhledu.

Rio tak vypadá dospěleji a mohutněji, zároveň ale není tak zavalité jako předchůdce. Na tom má jistě velký podíl tvar karosérie s delší kapotou i předním převisem a naopak kraťoučkým zadním převisem. Stejný recept byl použit také při navrhování SUV Sportage. S ním má nové Rio společné třeba mlhovky a jejich okolí, hlavním poznávacím znamením vozu jsou však maska chladiče ve tvaru tygřího nosu, velký nasávací otvor a do boků protažené světlomety s LED diodami ve tvaru písmene U. Zadní část svým nárazníkem částečně odkazuje na předchůdce, velká LED světla s grafikou šípu ale zase hodně připomínají Sportage.

Velmi povedená je alespoň podle fotek kabina malého hatchbacku. Jako první nejspíše upoutá pozornost obrazovka multimediálního systému, částečně vystupující ze středové konzole. Její použití dovolilo Jihokorejcům zbavit se některých přebytečných tlačítek, spodní část palubní desky tak vypadá nebývale jednoduše a uklizeně. Co víc, displej klimatizace působí i docela luxusním dojmem. Palubní deska je se dvěma velkými budíky příkladně jednoduchá, volant potom nemá zbytečně tlustý věnec a nesnižuje tak čitelnost přístrojů. Na výběr bude čalounění černou nebo šedou látkou, respektive černou nebo šedou umělou kůží. Volitelný Red Pack pak jinak fádní barvy rozjasní trochou červené. Technické detaily zatím nejsou k dispozici, po premiéře v Paříži ale bude následovat před koncem roku start výroby. Prodeje tak začnou na začátku roku 2017.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy