Zapomeňte na evropskou nudu, tohle miniauto chceme i u nás

Toyota Pixis Joy ve všech třech verzích - C, F a S. | foto: Toyota

Pod pojmem stylové retro auto si na každém kontinentu představí něco trochu jiného. Pro Evropu je to Fiat 500, pro Ameriku Ford Mustang a pro Asii Toyota Pixis Joy. Japonská novinka sází na oblé tvary a nabídku tří typologicky velmi odlišných verzí. Bude to ale stačit?

Japonský trh je poslední dobou zaplaven vlnou retro aut třídy kei. Stačí si vzpomenout na Hondy N-One a S660 nebo Daihatsu Copen. Nejnovější přírůstek automobilky Toyota pak do této společnosti perfektně zapadá. Pixis Joy (jméno má dávat majitelům do života radost a zábavu) není úplně novým modelem, jeho dvojčetem je Daihatsu Cast, představené již loni na podzim. Výrobu nového kei modelu ostatně bude pro Toyotu její nedávná akvizice obstarávat. V nabídce se objeví celkem tři různé verze – Joy F, Joy S a Joy C. Všechny dohromady spojuje vyšší stavba karosérie, většina exteriérových detailů (včetně předních i zadních světlometů) a také základní architektura interiéru s volně stojícím displejem multimediálního systému, různě polohovatelnými a sklopitelnými sedadly nebo řadou chytrých odkládacích ploch.

Základním modelem je Joy F v celkem patnácti exteriérových barvách, s nimiž ladí také vnitřní dekorační plochy. Dostupné je i dvoubarevné lakování s bílou, stříbrnou nebo červenou střechou. Od svých sourozenců se pak auto odlišuje chromovanými prvky exteriéru a látkovým čalouněním, připomínajícím semiš. Na sportovní notu hraje Joy S s aerodynamickým bodykitem, červenými prvky exteriéru i interiéru a koženým sportovním volantem Momo. Kromě toho má tato verze specificky naladěný podvozek a možnost řadit manuálně sedm přednastavených stupňů automatu CVT. Taky ji dostanete jen v 11 odstínech. Pixis Joy C je variací na moderní městské crossovery se světlou výškou 180 milimetrů, plastovým obložením exponovaných částí karosérie, stříbrně lakovanými středy nárazníků a 15palcovými koly. Kromě toho má oproti sourozencům také jinou masku chladiče s odlišným výpletem, patnáct laků karosérie nebo chromované kulaté rámečky kolem přední a zadních mlhovek, respektive skupinových svítilen.

Pod kapotami všech tří verzí najdeme zážehový tříválec o objemu 0.66 litru, a to v atmosférické nebo přeplňované verzi s mezichladičem. Ta je standardem u Joy S. Ve všech případech jsou přes automat CVT poháněna přední kola, příplatek 129 600 jenů (cca 30 000 korun) u Joy C a 124 600 jenů (cca 29 000 korun) u Joy F a S však znamená pohon všech čtyř kol. Joy F a Joy C jsou v prodeji v celkem čtyřech výbavách za nejméně 1 220 400 jenů (cca 285 000 korun), Joy S má jen jednu linii za 1 620 000 jenů (cca 379 000 korun).  

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy