Kia KX3 se poprvé ukázala loni v únoru, jen o měsíc později pak joint venture Dongfeng Yueda Kia spustilo výrobu SUV pro čínský trh. Ano, jinde zatím vůz nekoupíte. S nadcházejícím autosalonem v Čcheng-tu se korejská automobilka rozhodla pro drobnou plastiku 4270 milimetrů dlouhého modelu s rozvorem 2590 milimetrů. Čekáte-li ale výrazné změny, nejspíše budete zklamaní. KX3 i nadále dost silně připomíná větší Sportage (v Číně známá jako KX5), zároveň je jasně viditelný podpis Petera Schreyera.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde je ale změn rovněž minimum. Postřehnout je dokonce bez osobní zkušenosti nepůjde. Kia totiž slibuje kvalitnější plasty a čalounění, základní rozvržení se středovou konzolí, které dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka, ale zůstává. Některé verze pak pro sportovní nádech mohou dostat červené linky kolem výdechů ventilace nebo prošívání ve stejném odstínu. Nic se nemění ani pod kapotou, základem tak zůstává atmosférická šestnáctistovka o výkonu 92 kW (125 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Uprostřed nabídky stojí 1.6 T-GDI o výkonu 118 kW (160 k) s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Vrchol pak představuje dvoulitr s výkonem 118 kW (160 k), pohonem předních nebo všech kol a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.