Pětidveřová Honda Civic se vrací do USA, je to nejhezčí model značky

Honda Civic přichází také jako pětidveřový hatchback, zatím jen pro USA. | foto: Honda

Desátá generace Hondy Civic se už v loňském roce představila jako sedan, letos následovalo sportovněji laděné kupé. Obě karosářské varianty jsou však zatím určeny jen pro severoamerický trh. Tam také nejprve zavítá pětidveřový hatchback, na rozdíl od svých sourozenců ale velice rychle zamíří také k nám.

Zatímco v Evropě je pětidveřová karosérie v nižší střední třídě základem, v USA si zatím potrpí stále spíše na sedany. Představení hatchbacku nejprve za mořem, respektive jeho návrat tam, je tak možná pro některé překvapením, podle informací přímo z Hondy (ta tvrdí, že výroba pro Evropu začne do konce letošního roku) se však dá tušit, že „naše“ verze se ukáže již za pár týdnů v Paříži. Po designové stránce není hatchback žádným velkým překvapením. Snoubí v sobě prvky ženevského konceptu a dříve představeného sedanu, což znamená především výraznou přední část s LED světly a hodně zkosené zadní okno, dávající vozu nádech liftbacku. Kontroverze jistě budou budit velká zadní světla, z nichž přímo vychází decentní spoiler, cělkově jde však podle nás o nejhezčí Hondu dneška. Vyobrazený vůz je pak vybaven mnoha v prvky v lesklé černé barvě nebo dvojitou koncovkou výfuku, což znamená, že má novou nejvyšší výbavu Sport Touring.

Kabina desátého Civicu je o poznání konvečnější než u stále ještě současného provedení (jen pro upřesnění, devátý Civic pro Evropu je jiný než byl pro USA). Například má standardní kapličku přístrojů, místo analogových budíků v ní ale najdete digitální displej. Středové konzoli dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Její přítomnost ve voze je standardní od výbavového stupně EX (k dispozici jsou linie LX, Sport, EX, EX-L a Sport Touring). V ceníku se také objeví vyhřívaná přední sedadla s elektrickým ovládáním, bezklíčkové odemykání a startování vozu nebo vyhřívaná zadní sedadla (pro Sport Touring). Honda rovněž slibuje kvalitnější materiály a zpracování, především však nejvíce místa v celém segmentu. Před koleny zadních cestujících tak má být až 914 milimetrů, celkový objem prostoru v kabině je 3480 litrů. Bezpečnost posádky obstarává například balíček asistentů Honda Sensing (standard pro Sport Touring), obsahující nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu v kombinaci se zmírněním následků nehody při vyjetí ze silnice.

Pod kabátkem se objevuje zcela nová platforma s plně nezávislým zavěšením, elektronickým posilovačem řízení s variabilním převodem nebo čtveřicí kotoučových brzd. Výhodou je též lehká a pevná karosérie. K pohonu slouží výhradně přeplňovaná zážehová patnáctistovka s přímým vstřikováním. Pro stupně LX, EX a EX-L je naladěná na 130 kW (177 k) a 220 Nm, linie Sport a Sport Touring mají 134 kW (182 k) a 220 Nm. K přenosu výkonu na vozovku bude sloužit bezstupňový automat CVT nebo šestistupňový manuál (pro linie LX, Sport a EX). Na rozdíl například od kupé tak v nabídce není atmosférický dvoulitr, což může značit, že stejnou paletu motorů, doplněnou o turbodiesel, najdeme také v evropské specifikaci vozu. Ostatně Civic s pětidveřovou karosérií bude pro celý svět vznikat v britském Swindonu, kde Honda do modernizace výrobních prostor investovala na 200 milionů liber (cca 6,28 miliard korun). Prodej se v USA rozběhne letos v září, v Evropě se prvních vozů dočkáme na začátku příštího roku. Kromě toho se v roce 2017 ukáže také ostrá verze Type R, jejíž přítomnost na americkém trhu je již potvrzená.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy