Zatímco v Evropě je pětidveřová karosérie v nižší střední třídě základem, v USA si zatím potrpí stále spíše na sedany. Představení hatchbacku nejprve za mořem, respektive jeho návrat tam, je tak možná pro některé překvapením, podle informací přímo z Hondy (ta tvrdí, že výroba pro Evropu začne do konce letošního roku) se však dá tušit, že „naše“ verze se ukáže již za pár týdnů v Paříži. Po designové stránce není hatchback žádným velkým překvapením. Snoubí v sobě prvky ženevského konceptu a dříve představeného sedanu, což znamená především výraznou přední část s LED světly a hodně zkosené zadní okno, dávající vozu nádech liftbacku. Kontroverze jistě budou budit velká zadní světla, z nichž přímo vychází decentní spoiler, cělkově jde však podle nás o nejhezčí Hondu dneška. Vyobrazený vůz je pak vybaven mnoha v prvky v lesklé černé barvě nebo dvojitou koncovkou výfuku, což znamená, že má novou nejvyšší výbavu Sport Touring.
Kabina desátého Civicu je o poznání konvečnější než u stále ještě současného provedení (jen pro upřesnění, devátý Civic pro Evropu je jiný než byl pro USA). Například má standardní kapličku přístrojů, místo analogových budíků v ní ale najdete digitální displej. Středové konzoli dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Její přítomnost ve voze je standardní od výbavového stupně EX (k dispozici jsou linie LX, Sport, EX, EX-L a Sport Touring). V ceníku se také objeví vyhřívaná přední sedadla s elektrickým ovládáním, bezklíčkové odemykání a startování vozu nebo vyhřívaná zadní sedadla (pro Sport Touring). Honda rovněž slibuje kvalitnější materiály a zpracování, především však nejvíce místa v celém segmentu. Před koleny zadních cestujících tak má být až 914 milimetrů, celkový objem prostoru v kabině je 3480 litrů. Bezpečnost posádky obstarává například balíček asistentů Honda Sensing (standard pro Sport Touring), obsahující nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo varování při opuštění jízdního pruhu v kombinaci se zmírněním následků nehody při vyjetí ze silnice.
Pod kabátkem se objevuje zcela nová platforma s plně nezávislým zavěšením, elektronickým posilovačem řízení s variabilním převodem nebo čtveřicí kotoučových brzd. Výhodou je též lehká a pevná karosérie. K pohonu slouží výhradně přeplňovaná zážehová patnáctistovka s přímým vstřikováním. Pro stupně LX, EX a EX-L je naladěná na 130 kW (177 k) a 220 Nm, linie Sport a Sport Touring mají 134 kW (182 k) a 220 Nm. K přenosu výkonu na vozovku bude sloužit bezstupňový automat CVT nebo šestistupňový manuál (pro linie LX, Sport a EX). Na rozdíl například od kupé tak v nabídce není atmosférický dvoulitr, což může značit, že stejnou paletu motorů, doplněnou o turbodiesel, najdeme také v evropské specifikaci vozu. Ostatně Civic s pětidveřovou karosérií bude pro celý svět vznikat v britském Swindonu, kde Honda do modernizace výrobních prostor investovala na 200 milionů liber (cca 6,28 miliard korun). Prodej se v USA rozběhne letos v září, v Evropě se prvních vozů dočkáme na začátku příštího roku. Kromě toho se v roce 2017 ukáže také ostrá verze Type R, jejíž přítomnost na americkém trhu je již potvrzená.