Najít dokonalý kompromis mezi výkonem a špičkovou přilnavostí je někdy tvrdý oříšek. Zvláště u modelu jako Caterham Seven, který je právě na jízdních vlastnostech a přilnavosti postaven. Britská automobilka má ale se stavbou podobných vozů bohaté zkušenosti, navíc se může obrátit na své závodní oddělení. A právě to spolupracovalo také na vývoji modelu s označení 310, vycházejícím ze Sevenu 270.
Zásadní změny lze najít na šestnáctistovce řady Sigma od Fordu, která dostala nové vačkové hřídele a upravenou mapu. Výsledkem tak je 113 kW (154 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, umožňující otevřenému modelu s hmotností 540 kilogramů zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhnout maximálně 203 km/h. Obě hodnoty jsou o něco málo, konkrétně 0,2 sekundy a 6 km/h, vyšší než u modelu 270. Volitelně pak může s motorem spolupracovat i šestistupňová manuální převodovka nebo diferenciál s omezenou svorností.
Úpravy nabízí Caterham i v oblasti podvozku, který má vpředu standardně dvojité lichoběžníky a tlumiče Bilstein, zatímco vzadu je částečně nezávislá náprava de-dion. Standardní kotoučové brzdy mohou nahradit odvětrávané přední kotouče. Britský sporťák vůbec nabízí mnoho volitelných prvků (včetně paketů S a R) – jako například první model značky dostane LED světlomety. Vybírat může zákazník také z šesti různých laků karosérie, šesti typů kol (standardem jsou čtrnáctky), čtyř typů sedadel, kompletního čalounění interiéru nebo několika typů ochrany před deštěm. Ceny nového modelu, řadícího se do nižších pater nabídky, startují na 24 995 librách (cca 797 000 korun). Úpravy motoru budou formou balíčku nabídnuty i majitelům modelu Seven 270, ti si budou muset připlatit 1495 liber (cca 48 000 korun).