Ano, nárůst výkonu není zas tak velký, jak by mohl někdo očekávat, ale i oněch 25 koňských sil bude na silnici znát. K tomu se přidává o 40 Nm větší točivý moment a zrychlení z 0 na 100 km/h je nyní otázkou 4,5 sekundy.
Přitom jeho 2,3litrový čtyřválec Ecoboost už v základu disponuje slušným stádem koní, konkrétně 350. To je ale pořád stále málo, když uvážíme, jak je na tom některá konkurence. Například RS3 Sportback totiž nabídne 367 koní a jeden válec navíc. A právě zběsilý Němec umí i díky lepšímu pohonu všech kol Focusu RS ujet.
Aby to však konkureční výrobci měli těžší, firma Mountune ve spolupráci s divizí Ford Performance vylepšila Focuse RS natolik, že teď je z něj úplně jiné auto. Výměny se dočkal filtr nasávání, upravena je recirkulace výfukových plynů, řídicí jednotka motoru byla přemapována a lepší je i výfuková soustava. Výsledek? 375 koní a točivý moment 510 Nm, to vše přenášeno na obě nápravy skrze automatickou převodovku.
Kromě lepší akcelerace se ale nenavýšila nejvyšší maximální rychlost 266 km/h. Případní zájemci o sportovní úpravu, mohou kontaktovat svého dealera Ford, přičemž v Británii vyjde celá úprava na 899 liber. V nabídce jsou pak i další úpravy, které udělají z Focuse RS dokonalejší auto.