Toyota a Daihatsu představují levné sedmimístné MPV, do Evropy nepřijde

Daihatsu Sigra je novým sedmimístným MPV pro indonéský trh. | foto: Daihatsu

Nejlevnějším způsobem, jak se dostat na českém trhu k sedmi sedadlům, je Dacia Lodgy za nejméně 267 900 korun. Jinde ve světě se ale najdou i levnějším modely se třemi řadami sedadel. Typickým příkladem je Datsun GO+, který se dostane i pod 150 000 korun. Konkurenci mu nyní chtějí vytvořit Toyota i Daihatsu.

Když Toyota začátkem roku oznámila převzetí Daihatsu, byl jedním z cílů větší úspěch na trzích v Indonésii nebo Malajsii. Právě tam totiž patří Daihatsu k prodejním lídrům, zatímco Toyota spíše paběrkuje. Jedním z nových produktů vzájemné spolupráce v Indonésii je levné sedmimístné MPV. To se jmenuje Toyota Calya nebo Daihatsu Sigra, cílem je potom maximálně znepříjemnit život například již zmíněnému Datusnu GO+. Základem obou modelů s délkou 4070 milimetrů, šířkou 1655 milimetrů, výškou 1600 milimetrů a rozvorem 2525 milimetrů je platforma malajského vozu Perodua Axia. Vpředu tak najdeme kotoučové brzdy a vzpěry MacPherson, vzadu jsou částečně nezávislá torzní příčka a bubnové brzdy.

Designově už snad sedmimístné MPV nemohlo vypadat jednodušeji. Zapomeňte na zbytečné hrany nebo kudrlinky, většina detailů je tvarována tak, aby byla co nejjednodušší na výrobu. To ostatně známe také z modelů Dacia. Oba vozy od sebe odlišíte především prostřednictvím přední části, konkrétně tvarování nárazníku. Daihatsu v něm má hexagonální nasávací otvor a mlhovky orientované na délku, Toyota má mlhovky na výšku a jiný nasávací otvor. Poněkud utopeně působí 14palcová litá kola, dojem příliš nevylepšují ani zadní světlomety. Stejně účelně jako karosérie je navržen i interiér s voličem převodovky na vyvýšeném konci středové konzole. Minimálně Toyota pak v základu nabízí rádio se dvěma reproduktory, přední airbagy, manuální klimatizaci s výdechy pro druhou řadu sedadel, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.

Pod kapotou obou modelů bude zážehová dvanáctistovka o výkonu 65 kW (88 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 108 Nm při 4200 ot./min. Přední kola jsou poháněna přes manuální pětistupňovou převodovku nebo automatickou čtyřstupňovou skříň. Daihatsu pak nabídne také litrový čtyřválec s pětistupňovou manuální převodovkou. Ceny Toyoty Calya se pohybují mezi 129,65 až 150 miliony indonéských rupií (cca 240 000 až 278 000 korun), Daihatsu Sigra koupíte za 106 až 149 milionů indonéských rupií (cca 196 000 až 276 000 korun). Všechny ceny jsou ale zatím předběžné a uvádí je server paultan.com. Výroba bude probíhat prostřednictvím dceřiných společností Astra Daihatsu Motor a Astra Toyota Motor.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy