Čínský Range Rover má základ z Alfy, GAC Trumpchi GS8 navrhoval designér Mercedesu

GAC Trumpchi GS8 je poslední novinkou mezi čínskými SUV. | foto: GAC

Na čínská auta je i přes jejich značný technický a designový pokrok stále nahlíženo částečně skrze prsty. Změnit by tento pohled mohla terénní novinka automobilka GAC (Guangzhou Automobile Group Co.). Model Trumpchi GS8 vypadá zajímavě a nabízí velký vnitřní prostor. O to více je ale diskutabilní jeho technická stránka.

Až donedávna mířil GACřadou Trumpchi do nižší střední nebo střední třídy, mezi luxusní vozy se příliš nepouštěl. To se ale změnilo letos na jaře, kdy byl na domácí trh uveden sedan GA8, jezdící na stejné platformě, jakou měla Alfa 166 a Lancia Thesis. Číňané ji totiž od Italů před nějakým časem odkoupili a udělali z ní vlastní modulární platformu po vzoru MQB koncernu Volkswagen. Vedle velkého sedanu využívají stejný základ i menší modely GA6 a GA7. GA8 tak nyní v boji s luxusnější částí trhu doplňuje velké SUV GS8, které se jako koncept představilo na jarním autosalonu v Pekingu.

Od té doby vůz nedoznal prakticky žádných větších změn, na první pohled tak zaujme na čínské auto nezvykle odvážný a zajímavý design. Přední části jasně dominují atypická světla, každé se čtyřmi LED moduly. Na jejich tvar navazuje výrazná chromovaná maska chladiče, která se sice nemusí líbit každému, zároveň ale auto odlišuje od zástupu jinak na pohled velice podobných čínských crossoverů a SUV. Podobný design jako vpředu mají i skupinová světla, tvarem karosérie pak může GS8 leckomu připomenout Mercedes-Benz GL. Rozhodně se nejedná o náhodu, designérem vozu je totiž Fan Zhang, který osm let u německé značky pracoval.

Zadní část GACu Trumpchi GS8 se podobá Mercedesu. | foto: GAC

Když Italové konstruovali Alfu 166 a Lanciu Thesis, asi je nikdy nenapadlo, že se platforma, použitá u této dvojice, dostane až do útrob velkého SUV. Stalo se, GS8 sdílí technický základ s již zmíněnými sedany, především v zadní části ale došlo k výrazným úpravám tak, aby vůz zvládl i nějakou tu terénní nerovnost. Na délku má novinka 4810 milimetrů, na šířku 1910 milimetrů a na výšku 1770 milimetrů. Rozvor náprav s hodnotou 2800 milimetrů o něco převyšuje obě italské limuzíny. Dovnitř se celkem pochopitelně vejdou tři řady sedadel, avšak zatímco v prvních dvou je prostoru opravdu hodně, dozadu se pohodlněji usadí snad jenom děti.

Samotná kabina také na první pohled nevypadá nejhůř, avšak celkový dojem z dřevěných dekoračních ploch a koženého čalounění docela výrazně kazí laciný multifunkční volant. Hlavním prvkem středové konzole je desetipalcová obrazovka multimediálního systému, kterou doplňuje displej palubního počítače. Ve výbavě nebudou chybět bezklíčkové startování, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, ventilovaná přední sedadla nebo panoramatická střecha.

Pod kapotou vozu je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 148 kW (201 k) s točivým momentem 320 Nm. Zážehová jednotka je údajně vlastní výroby, spárována je se šestistupňovým automatem Aisin s možností manuální volby převodových stupňů. Poháněná jsou všechna kola, za běžných podmínek však zabírá jen přední náprava. Ta zadní se připojuje přes lamelovou spojku BorgWarner. Cena vozu zatím nebyl stanovena, spekuluje se ale o základní částce kolem 150 000 juanů (cca 553 000 korun). Prodej začne v září.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy