SUV s atmosférickou V6 nevymřela, pro Nissan Pathfinder ale musíte za moře

Nissan Pathfinder dostal nový design karosérie i interiéru. | foto: Nissan

Ačkoliv v Evropě není jméno Pathfinder až tak známé, ve Spojených státech se řadí k nejpopulárnějším za celou dobu působení Japonců na tamním trhu. Vždy přitom patřilo velkému off-roadu, později přetransformovanému na SUV. Pro rok 2017 se jeho aktuální vydání podrobilo omlazovací kúře, v jejímž rámci došlo na nový vzhled i přepracované motory.

Současná čtvrtá generace Nissanu Pathfinder spatřila světlo světa v roce 2012 a svým stylem zapadla přesně do rodiny nových modelů japonské automobilky s maskou chladiče ve tvaru písmene V. Ta zůstala zachována i pro nový modelový rok, nyní je ale ještě o něco málo výraznější. Přepracovaná světla mají standardní LED diody denního svícení ve tvaru bumerangu a lépe sedí k novému nárazníku s jinými mlhovkami. Další změny zahrnují do zrcátek integrované směrovky, nové víko kufru (s bezdotykovým otevíráním a polohou paměti) a jiný zadní nárazník. 18- nebo 20palcová litá kola dostala také nový design.

Do kabiny se nastěhovala nejnovější multimediální výbava v čele s osmipalcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, zahrnující rovněž navigaci, konektivitu s chytrými telefony nebo nejrůznější aplikace. Mezi budíky pak má místo přepracovaný palubní počítač s detailnějšími informacemi o vozidle. Nejvíce změn se ale odehrálo tam, kam běžný zákazník na první pohled jen těžko dohlédne. 3.5litrový šestiválec (jednotlivé válce jsou z hliníku) pod kapotou dostal mimo jiné upravenou řídící jednotku, novou olejovou pumpu, písty a vzduchový systém, kompresní poměr zvýšený na 11,0:1 a především systém přímého vstřikování z velkého SUV Armada.

Provedené změny vedly k celkovému navýšení výkonu i točivého momentu, avšak nikoliv za cenu vyšší spotřeby. Pathfinder tak nyní nabízí 212 kW (288 k) při 6400 ot./min a 351 Nm při 4800 ot./min. Šestiválec spolupracuje s třetí generací bezestupňové převodovky Xtronic, nabízející možnost virtuálních převodových stupňů. Spotřeba paliva pro modely s pohonem předních kol zůstala na hodnotě 10,7 l/100 km, čtyřkolka na tom bude o pár desetinek hůře. Vedle motoru Nissan upravil také odezvu řízení, naladění podvozkových komponentů s tužšími tlumiči a novými pružinami a tažné schopnosti vozu. Nyní je tak možné zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 2722 kilogramů. Nad bezpečností bdí balíček  Driver Assistance, obsahující nouzové brzdění, tempomat, detekci pohybujících se objektů, panoramatický kamerový systém, sledování mrtvého úhlu a hlídání dopravy za vozidlem. Prodej omlazeného Pathfinderu začne na podzim, nejblíže českým hranicím jej koupíte v Rusku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy