Omlazení Suzuki S-Cross se příliš nepovedlo, pod kapotou už je pouze turbo

Suzuki S-Cross prošlo faceliftem, dostalo novou masku chladiče a přeplňované motory. | foto: Suzuki

Suzuki S-Cross se na trhu pohybuje třetím rokem, nikdy pak neplatil za úplného krasavce. Byl prostorný, dobře jezdil, měl bohatou výbavu a možná malinko vyšší cenu. Titul nejkrásnějšího vozu by ale určitě nezískal. Japonci se tak celkem logicky rozhodli pro facelift, který některé nedostatky ještě zvýraznil.

S-Cross se v roce 2013 stal nástupcem velice populární SX4. Chvíli dokonce nesl označení SX4 S-Cross, dnes se ale od prvního alfanumerického jména odstřihl (ačkoliv na pátých dveřích ho pořád malým písmem najdete). Hlavní výhodou nového auta byla prostornost, jízdní vlastnosti a atmosférické motory v kombinaci i s pohonem všech kol. Vzhled byl takový že nenadchl, ale ani neurazil. Dlouho avizovaný a mnoha úniky orámovaný facelift však možná přinese pro některé konzervativněji smýšlející zákazníky šok. Aby totiž Suzuki zvýraznilo osobnost vozu, nainstalovalo dopředu velkou chromovanou masku chladiče. Podobnou se přitom můžou chlubit leda tak americké vozy. Spolu s ní došlo i na nová přední světla s integrovanými LED diodami pro denní svícení a přepracovaný nárazník, tvářící se o hodně drsněji než dřív. Také vzadu došlo na světla, ačkoliv tak zásadní změny jako vpředu nečekejte. Přesto se reflektory oděly do LED diodového kabátku. Nová jsou rovněž 17palcová pětipaprsková kola ve stříbrném nebo dvoubarevném provedení.

Základní architektura palubní desky zůstala nezměněna, to znamená dva přehledné budíky s palubním počítačem v přístrojové desce a středovou konzoli, ohraničenou stříbrným rámečkem. Novinkou je však multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, dostupný (v Itálii) od druhého výbavového stupně Cool. Infotainment má konektivitu s chytrými telefony, zadní parkovací kameru a volitelně také navigaci. V základní výbavě je na jeho místě rádio s CD, MP3, USB a Bluetooth. Další novou položkou ceníku jsou vyhřívaná přední sedadla, nad bezpečností pak bdí radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat. Není bez zajímavosti, že infotainment i oba nové bezpečnostní prvky se poprvé objevily v novém Balenu.

Jestliže bylo na začátku řečeno, že oproti konkurenci byl S-Cross zajímavý také nabídkou atmosférických pohonných jednotek, tak od aktuální modernizace to už neplatí. Benzínová paleta přešla kompletně na turbodmychadlo. Základem je litrový tříválec Boosterjet o výkonu 82 kW (112 k) a točivým momentu 170 Nm s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Následuje čtrnáctistovka Boosterjet o výkonu 103 kW (140 k) a točivým momentu 220 Nm s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol AllGrip. Naftová šestnáctistovka DDiS nabízí 88 kW (120 k) a 320 Nm, kombinována je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol, respektive šestistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol.

Facelift Suzuki S-Cross se zatím představil pouze na italském trhu, kde už jej lze také objednávat. K dispozici jsou výbavové stupně Easy, Cool a Top, už v základu přitom nechybí 7 airbagů, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizace nebo rádio s CD a MP3. Ceny startují na 18 990 eurech (cca 513 000 korun), až do konce září je ale základní model k dispozici za zaváděcí cenu 15 190 eur (cca 411 000 korun). Nejlevnější čtyřkolka s 1.4 Boosterjet vychází na 24 490 eur (cca 662 000 korun), vůbec nejdražším modelem v nabídce je pak 1.6 DDiS Cool s dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol za 28 090 eur (cca 759 000 korun). Premiéra omlazeného crossoveru se dá očekávat v Paříži, příchod na český trh ještě do konce roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy