Předchůdce všech dnešních býků s vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou přišel přesně před padesáti lety jako teprve třetí sériový automobil Lamborghini. Miura také pomohla etablovat italského výrobce mezi přední specialisty na supersporty, takže není divu, že kolem každého kulatého výročí je hodně rozruchu. Před deseti lety se ukázal koncept moderní Miury, letos tedy Lamborghini zvolilo poněkud levnější formu prezentace.
Za stavbou Aventadoru Miura Hommage stojí individualizační program Ad Personam, přičemž už na první pohled musí upoutat zbarvení vozu. Jiný odstín má totiž spodní část karosérie a jiný její zbytek, tak jako u předlohy. Volit bude možné z celkem šesti různých odstínů, mezi nimiž nechybí červená Rosso Arancio Miura, zelená Verde Scandal a modrá Blu Tahiti. 20palcová kola vpředu a 21palcová kola vzadu mají matně stříbrnou nebo matně zlatou barvu. V oblasti prahů a za bočním sklem nechybí specifické logo celé edice.
Kabina je dostupná ve schématech Nero Ade (černá) nebo Terra Emilia (hnědá). V obou případech nechybí čalounění kůží, kontrastní prošívání, loga na opěradlech sedadel (ve zlaté nebo stříbrné) a karbonové obložení. 6.5litrový dvanáctiválec pod kapotou produkuje 700 koní a 690 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km za 2,9 sekundy a maximální rychlosti 350 km/h. Tady se změny oproti sérii neudály. I tak ale bude vyrobeno jen padesát Aventadorů Miura Hommage, sběratelská hodnota je tedy již dnes zaručena.