Fiat 500S vizuálně posílil, techniku má ale zcela sériovou

Fiat 500S hraje na sportovní notu, technika je nicméně zcela sériová. | foto: Fiat

Zájemci o dynamičtěji orientovaný Fiat 500 měli u nedávno zmodernizovaného provedení zatím jen jednu volbu, model se znakem Abarthu na kapotě. Nyní přichází řada také na 500S, kterou známe už od předchůdce. Motoricky sice oproti klasice neposiluje, vzhledem ale dokáže upoutat.

Standardní „pětistovka“ se i po devíti letech ve výrobě a jedné výraznější modernizaci řadí mezi nejpohlednější automobily na trhu. Retro tvary třídveřového hatchbacku nebo kabrioletu se nejspíš nikdy neomrzí. Varianta 500S celek jen lehce přiostřuje, například o výraznější nárazníky (vzadu s chromovanou koncovkou výfuku), nástavce prahů, zatmavená okna a zadní spoiler. Standardní litá kola mají 15 palců a odstín Satin Graphite, který mimochodem najdeme i na dalších částech karosérie, za příplatek jsou dostupné o palec větší ráfky. Paletu laků doplnily modrá Italia a zelená Alpi.

Kabina má sedadla a strop čalouněné černou látkou, kontrast k nim vytváří dveřní panely a části bočnic v bílé, modré nebo červené. Vedle látky je za příplatek dostupná i kůže s bílými nebo modrými detaily. Volant, před nímž může být sedmipalcový TFT displej, je ve spodní části sportovně zploštělý a jeho dekorační plochy barevně ladí se vzorem palubní desky. Středové konzoli dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Uconnect s hlasovým ovládáním, Bluetooth nebo online službami Uconnect Live. Za příplatek je dostupná navigace, stejně jako příjem digitálního rádia. A když je řeč o hudbě, nesmíme opomenout audio Beats s osmikanálovým zesilovačem a celkovým výkonem 440 wattů.

Jakkoliv vypadá 500S sportovně, technicky se nic nezměnilo. Motorová paleta zahrnuje známé zážehové i naftové jednotky, spárované s pěti- nebo šestistupňovou manuální převodovkou, respektive „robotem“ Dualogic. Základem je dvanáctistovka o výkonu 69 koní, z benzínových motorů je v nabídce ještě čtrnáctistovka o výkonu 100 koní a přeplňovaná 0.9 TwinAir s výkonem 80, 85 nebo 105 koní. Stálicí mezi turbodiesely je 1.3 MultiJet o výkonu 95 koní. Podvozek má vpředu standardně vzpěry MacPherson, vzadu pro změnu úřaduje torzní příčka. Základní cena vozu je 15 290 eur (cca 413 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy