Hyundai Genesis je minulostí, místo něj přijíždí Genesis G80

Hyundai Genesis se proměnil v Genesis G80, chybět nebude sportovní varianta. | foto: Genesis

Loni vzniklá automobilka Genesis má ve svém portfoliu zatím pouze 5,2 metru dlouhou limuzínu G90, známou též pod označením EQ900. Konkurenta Audi A8 nebo BMW řady 7 brzy doplní menší sedan G80, který je pouze přeznačeným a lehce upraveným Hyundaiem Genesis, prodávaným také u nás. V rukávu ale má i jedno překvapení.

Nedá se říct, že by Hyundai Genesis se zážehovým šestiválcem, pohonem všech kol, automatickou převodovkou a jedinou výbavou patřil ke šlágrům českého trhu. Jinde si však nevede špatně, a proto na něm ani s přechodem pod samostatnou značku Genesis není moc co měnit. Aby ale identita „velkého“ H zmizela, má G80 přepracovanou masku chladiče, upravené nárazníky a jinou optiku světlometů (vpředu jsou adaptivní LED diody). Jde ale o změny opravdu kosmetické.

Kabina by měla zůstat stejně luxusní jako doposud, objeví se tak v ní například multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay nebo audiosystém Lexicon s prostorovým zvukem. Základní pohonnou jednotou je v Koreji 3.8litrový šestiválec GDI o výkonu 315 koní s točivým momentem 397 Nm. Šest válců má také dvakrát přeplňovaný motor s objemem 3.3 litru, výkonem 370 koní a točivým momentem 510 Nm. Oba motory mají osmistupňový automat a pohon zadních kol, čtyřkolka je nabízena za příplatek. V USA bude podle magazínu Autoevolution nabízen také pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 519 Nm.

Překvapením se při včerejší světové premiéře v Busanu stala verze Sport, odlišující se od klasického provedení výraznějším předním nárazníkem, černým výpletem masky chladiče, nástavci prahů, difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku nebo decentním spoilerem na víku kufru. Uvnitř nechybí anatomická sedadla nebo sportovní volant. Pod kapotou se objeví dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.3 litru, naladěný na 370 koní a 510 Nm. Stejnou jednotku má ve svých útrobách i standardní G80 nebo větší G90. Přenos síly na kola dostane na starost osmistupňový automat, změn se směrem ke sportovnímu svezení dočkal podvozek a brzdový systém.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy