Citroën C6 se vrací na scénu, potěší však málokoho

Nový Citroën C6 je na světě, jde o dvojče Dongfengu Aeolus A9. | foto: Citroën

Velké limuzíny Citroënu platily téměř vždy za vrchol avantgardního designu, luxusního interiéru a komfortního pérování. Výjimkou nebyla ani zatím poslední generace, označovaná jako C6. Zákazníci bohužel tyto atributy, vykoupené poměrně vysokou cenou, neocenili, z C6 se tak stal dnes trochu svatý grál nadšenců. S nadcházejícím autosalonem v Pekingu to dvojitý šíp zkouší znovu, opět je u toho označení C6, ale další prvky tak nějak zmizely.

Když Citroën na konci minulého roku poprvé přiznal, že chystá návrat limuzíny s označením C6, kvitovala to široká automobilová veřejnost s mírným nadšením. Všeobecně se očekávalo, že si novinka půjčí pár zajímavých designových prvků z konceptu Numéro 9, které doplní o moderní modulární platformu a neotřelý interiér, což ostatně po vzoru C4 Cactus dvojitý šíp nezapomněl. Realita je však bohužel taková, že nová C6 je vlastně pouze dvojčetem Dongfengu Aeolus A9. Ano, jedná se o čínský sedan, vyráběný partnerskou automobilkou koncernu PSA.

Vzhled zadní části nové C6 připomíná vozy Jaguaru. | foto: Citroën

A už to, že jde o dvojče nějakého modelu z Číny, ačkoliv tamní automobilový průmysl šel hodně nahoru, je známkou, že C6 už nebude jako dřív. Při pohledu na první fotografie by se nejednomu příznivci vozů jako DS, CX nebo SM dokonce mohlo chtít začít brečet. Dobrá, to přeháníme, ale nová C6 je zkrátka až moc usedlá a až moc připomíná některá auta z německé produkce. Přední části dominuje do šířky protažená maska chladiče, na niž navazují LED světlomety. Logo automobilky plynule přechází v diody denního svícení. Zadní světla pak sice mají trojrozměrnou optiku, jinak je ale jejich tvar i propojení chromovanou lištou na Citroën až hrozivě konvenční.

Nová C6 stojí na prodloužené verzi modulární platformy EMP2, nabízející délku 4980 milimetrů a rozvor náprav 2900 milimetrů. To jsou míry, plně srovnatelné s jakoukoliv konkurencí ve vyšší střední třídě, na dohled se potom drží i prodloužených verzí vybraných modelů. Největší změnou oproti Dongfengu prošla kabina, hrající na mnohem luxusnější notu. Máme tu hnědé čalounění, kombinující klasickou kůži a useň Nappa, digitální přístrojový panel nebo rozměrnou dotykovou obrazovku multimediálního systému. Nejpovedenějšími detaily jsou ale vertikální výdechy ventilace vpředu i vzadu, respektive vnitřní madla v podobě poutek jako u C4 Cactus. Ve výbavě se objeví dále také čtyřzónová automatická klimatizace nebo panoramatická střecha.

Ačkoliv je vůz opravdu velký, pod kapotou si bude muset vystačit s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 204 koní s točivým momentem 280 Nm. Poháněna jsou přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Cena zatím nebyla stanovena, podle čínských médií ale bude v rozpětí mezi 200 000 - 300 000 juany (cca 740 000 - 1 110 000 korun). Je vysoce pravděpodobné, že C6 zůstane vyhrazena pouze Číně, kde se ostatně ve společné továrně s Dongfengem bude také vyrábět.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy