Volkswagen Phaeton nakonec dostal druhou generaci, ta se jmenuje Phideon

Phideon je aktuálně největším Volkswagenu, do Evropy ale nezamíří. | foto: Volkswagen

Sledovat vývoj kolem nástupce Volkswagenu Phaeton byla detektivka na pokračování. Nejprve měl vzniknout v co nejkratším čase, potom ale přišla kauza Dieselgate a s ní i údajné odložení celého projektu. O to víc tak německý výrobce včera večer překvapil odhalením více než pětimetrové limuzíny Phideon.

Ačkoliv by místo premiéry mohlo napovídat leccos o prodeji v Evropě, podle všech indicií k němu nedojde. Phideon byl sice navržen na starém kontinentu, avšak výhradně pro čínskou klientelu. Dokazují to konec konců i čínské nápisy po celé karosérii prezentovaného modelu. Exteriér samotný víceméně kopíruje současné portfolio Volkswagenu, znamená to masku se třemi chromovanými lamelami, na niž navazují LED diodová přední světla s diodami denního svícení.

Profil s dlouhou kapotou ze všeho nejvíc připomíná čtyřdveřové kupé a také tak trochu koncept C Coupé GTE z loňského roku. Pro bok vozu jsou charakteristické dvě linie – jedna se táhne od předních světel až k víku kufru, druhá je potom ve spodní části dveří. Vykrojené podběhy pak naznačují, že na velikosti kol se určitě nešetřilo. Zadní LED světla jsou decentní chromovanou linkou rozdělena na dvě poloviny, což působí velmi neotřele. Ve spodní části nárazníku jsou vedle chromované lišty i koncovky výfuku z nerezové oceli.

Základem vozu je modulární platforma MLB s rozvorem dlouhým více než tři metry. Celkově má Phideon na délku 5,05 metru, na šířku 1,87 metru a na výšku 1,48 metru. I přes svažující se střechu se uvnitř ubytuje pětice cestujících, pro něž jsou připravena sedadla s vyhříváním, ventilací, masážní funkcí a elektrickým nastavováním v několika směrech. Pohodovou atmosféru na palubě dotváří ambientní osvětlení ve třech barvách. Infotainment vychází z platformy MIB a disponuje rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Informace přímo před řidiče promítá head up displej.

Pod kapotou bude přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 300 koní s točivým momentem 440 Nm a pohonem všech kol. Slabší variantou bude čtyřválec 2.0 TSI s pohonem přední nápravy, do budoucna se počítá také s plug-in hybridem. Vzduchové odpružení vychází ze systému, používaném ve vozech Bentley, přičemž ve svém posledním vydání je nastavitelné v pěti režimech. Přítomno bude i elektrické dovírání dveří Soft Close.

Z bezpečnostních prvků dojde na noční vidění (funguje i za mlhy), panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat, přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání v jízdním pruhu nebo parkovací asistent. První vozy se v Číně objeví ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy