Lotus Evora 400 shodil kila a nabral sílu, říká si Sport 410

Lotus Evora Sport 410 shodil 70 kilo a naopak nabral 10 koní. | foto: Lotus

Lotus Evora se už v provedení 400 řadí k nejrychlejším strojům své váhové a výkonové kategorie, nebyla by to ale britská automobilka, aby si s oběma důležitými parametry ještě nepohrála. Výsledkem je Evora Sport 410 s nižší hmotností a vyšším výkonem.

Zmínka o Evoře 400 není náhodná. Samotný Lotus uvádí, že Sport 410 vychází z poznatků, získaných právě při vývoji modelu 400. Asi nejdůležitější novinkou je sedmdesátikilogramová dieta, který je především na vrub prvků karosérie z uhlíkových vláken. Tento materiál byl použit na přední splitter, střechu, difuzor i zadní kapotu motoru s odtokovou hranou. Ta tak postrádá zadní okno, typické pro ostatní Evory.

Karbonová kapota motoru bez zadního skla, Lotus Evora Sport 410. | foto: Lotus

Karbon najdeme také uvnitř, konkrétně na konstrukci sedadel (ta jsou nastavitelná napevno pomocí šroubováku) a výplní dveří. Většina dílu interiéru je potažena Alcantarou s kontrastním prošíváním žlutou nití. Místo multimediálního systému je pak na středové konzoli jen výlisek se jménem modelu, chybí také reproduktory. Pokud byste však o infotainment s konektivitou Bluetooth a iPod, respektive o reproduktory, přece jen stáli, nabídne jej britská automobilka za příplatek.

Celková hmotnost vozu je tak jen 1325 kilogramů, s nimiž si doslova pohrává 3.5litrový šestiválec s kompresorem. Ten má celkem 416 koní při 7000 ot./min a 410 Nm při 3500 ot./min, které stačí ke zdolání 96 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlosti 299 km/h. Na testovací trati Hethel je Evora Sport 410, dodávaná s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou, s časem 1 minuta a 28 sekund o dobré tři vteřiny rychlejší než Evora 400.

Podvozek s upravenou geometrií a novými tlumiči je o 5 milimetrů blíže k zemi než u slabšího modelu, výsledkem úprav jsou lepší jízdní vlastnosti se stejnou úrovní komfortu. Zlepšit trakci pomáhá standardní samosvorný diferenciál Torsen. Systém Dynamic Performance Management lze prostřednictvím jednoho tlačítka nastavit do režimu Sport nebo Race, podle Lotusu by se měla zlepšit odezva plynového pedálu a odstranit nedotáčivost. Desetipaprsková kovaná kola obouvají pneumatiky Michelin Cup 2 a uzavírají tak výčet provedených změn.

Do prodeje zamíří Evora Sport 410 v červnu, výroba bude omezena na 150 kusů ročně.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy