„Pichlavý“ crossover se řadí k nejextravagantnějším modelům na současné automobilové mapě, přičemž provedení Rip Curl jeho výjimečnost ještě podtrhuje. Samozřejmě, nečekejte vůz do písečných dun, s menšími nerovnostmi se ale tato edice popasuje zřejmě lépe než běžný model. Svůj podíl na tom má systém Grip Control, což je ve své podstatě vylepšený protiprokluzový systém, v kombinaci s pneumatikami Mud & Snow.
Grip Control pracuje v režimech Standard, Písek, Terén, Sníh a ESP Off, které vybírá řidič otočným ovladačem. Pod kapotou speciální edice najdeme výhradně nejsilnější motory v nabídce, tedy zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 110 koní a vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 100 koní. Oba motory mají manuální převodovku.
Vnější i vnitřní design Cactusu odkazuje na svět windsurfingu. Karosérii na první pohled poznáte díky hliníkovým plátům v předním i zadním nárazníku a bílým krytům zrcátek, nosiči a fólii na předním blatníku. Vše doplňují loga Rip Curl. Na výběr bude pět barevných odstínů, hnědá Olive, černá Obsidien, červená Arden, šedá Aluminium a perleťová bílá Perle, které doplní kapsle Airbump v černé, hnědé, šedé nebo písečné. Na konci roku potom přijde řada na modrý lak Baltic.
V interiéru kontrastují prvky v oranžové Pulp s šedým látkovým nebo černým polokoženým čalouněním, respektive provedením palubní desky a výplní dveří v šedém odstínu Stone. Ovládání funkcí vozu probíhá i nadále přes sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Výbava vychází z linie Shine, doplněnou o panoramatické střešní okno s vysokou tepelnou ochranou. Do prodeje speciální C4 Cactus zamíří na jaře.