Infiniti QX60 omládlo, chce hrát na sportovnější notu

Vpředu je nová maska i bi-xenonové světlomety, Infiniti QX60. | foto: Infiniti

Ačkoliv Infiniti QX60 ve střední a západní Evropě nekoupíte, vzrostly celosvětové prodeje tohoto velkého crossoveru meziročně o nezanedbatelných 24 procent. Ještě více zájemců o tento „prémiový model“ má přilákat aktuální facelift, připomínající nedávno odhalený hatchback Q30.

Vpředu modernizaci identifikujete nejen podle odlišné masky chladiče, ale hlavně standardních bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení. Moderní světelnou technologii využívají též mlhovky s chromovaným rámečkem. A aby reflektorů nebylo málo, dočkaly se přepracování blinkry v zrcátkách i zadní reflektory. Lépe vypadá žraločí anténa na střeše, která je spolu s celou karosérií oděna do jednoho ze sedmi odstínů - Liquid Platinum, černá Obsidian, modrá Hermosa, bílá Majestic, grafitová Shadow, modrá Hagane a zelená Jade.

Vzadu jsou nová světla, Infiniti QX60. | foto: Infiniti

Do prostoru pro cestující proniká díky akustickým sklům o dost méně hluku než doposud. Při konstantní rychlosti je dokonce QX60 na čele segmentu, co se potlačování hluku a vibrací týká. Viditelné změny jsou spíše decentní, takže vedle inovovaného voliče převodovky spolu s celou jeho kulisou je novinkou už jen měkčený plast vrchní části kapličky přístrojů s kontrastním lemováním. Ve výbavě se objevuje přepracovaná třízónová klimatizace, panoramatická střecha s automatickým zatmavováním a zábavní systém včetně audiosystému se šesti reproduktory, CD přehrávače, satelitního rádia a USB konektivity. Zachována zůstala rovná podlaha i tři řady sedadel, vybírat se ale nyní dá až ze čtyř barevných provedení interiéru.

Nezávislé zavěšení vpředu i víceprvková náprava vzadu mají nové pružiny a tlumiče, což rezultuje v klidnější jízdu a menší naklánění v zatáčkách. Řízení mění díky posilovači svou tuhost v závislosti na rychlosti, mezi krajními body jsou navíc jen 2,9 otáčky. Nechybí volič jízdních režimů, v hantýrce Infiniti Drive Mode Selector, nastavitelný do módu Standard, Sport, Eco nebo Snow. Řady bezpečnostních asistentů doplnilo nouzové brzdění, varování před kolizí vpředu i vzadu nebo panoramatický kamerový systém s detekcí pohybujících se objektů.

Základním motorem je 3.5litrový šestiválec o výkonu 268 koní při 6400 ot./min s točivým momentem 336 Nm při 4400 ot./min. Jednotka spolupracuje s bezestupňovým automatem, volitelně můžete navíc sáhnout po pohonu všech kol. Ekologičtější variantou bude hybrid s kompresorem přeplňovaným 2.5litrovým čtyřválcem a elektromotorem o výkonu 253 koní s točivým momentem 329 Nm. I hybrid může mít volitelně pohon všech kol, vedle něj spojují oba motory také potlačené vibrace.

Premiéra omlazeného crossoveru proběhne na lednovém detroitském autosalonu, do prodeje se dostane brzy poté i se sedmi volitelnými pakety.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy