Genesis EQ900 podrobněji, velikostí deklasuje veškerou konkurenci

První model jihokorejské prémiové automobilky je již v prodeji, Genesis EQ900. | foto: Hyundai

Genesis EQ900, jinde ve světě prodávaný pod označením G90, jsme Vám představili již včera. V mezičase ale Hyundai, mateřská automobilka Genesisu, uvolnil několik nových detailů, mezi nimiž nechybí ani kompletní rozměry vozu. A těmi překonává téměř veškerou konkurenci.

Na délku měří vyzyvatel Mercedesu třídy S, BMW řady 7 nebo Audi A8 celých 5205 mm. Z této hodnoty si 3160 mm „uzurpuje“ rozvor náprav, čímž se povedlo zvětšit prostor pro nohy zadních cestujících na 960 mm. Nástupce modelu Equus je široký 1915 mm a vysoký 1495 mm, takže ho na silnici určitě nepřehlédnete. Zavazadlový prostor pojme 484 litrů, což bude na několik golfových holí určitě stačit. K otázce rozměrů je nicméně třeba podotknout, že mnoho konkurentů umí nabídnout také prodlouženou délku a s ní i rozvor náprav.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Genesis EQ900 Audi A8 BMW řady 7 M-B třídy S
Délka: 5205 mm 5135 mm 5089 mm 5116 mm
Šířka: 1915 mm 1949 mm 1902 mm 1899 mm
Výška: 1495 mm 1460 mm 1467 mm 1496 mm
Rozvor: 3160 mm 2992 mm 3070 mm 3035 mm
Kufr: 484 l 510 l 515 l 510 l

Hlavním poznávacím znamením prvního modelu automobilky Genesis je dlouhá kapota motoru, zakončená šestiúhelníkovou maskou chladiče. Světla jsou kompletně LED diodová, v předním nárazníku pak nechybí pruhy diod pro denní svícení. Mírné kontroverze budí zadní partie, které mohutným tvarováním víka kufru a vertikálním umístěním full-LED světel snad až příliš připomínají minulou generaci Mercedesu třídy S. Vzhledově zajímavá kola mají osmnáct nebo devatenáct palců, paleta laků karosérie, sahající od klasické bílé a černé až po zlatou nebo modrou, by pak měla dotvářet prémiový dojem z exteriéru.

A samozřejmě přenášet tyto pocity také dovnitř, kde se Jihokorejci opravdu snažili. Všechny myslitelné i nemyslitelné plochy jsou čalouněné kůží Nappa, sedadla pokrývá speciálně vyvinutá semianilinová useň od italského specialisty Concerio Pasubio. Výplně dveří, středový tunel nebo palubní desku navíc zdobí dřevěné dekory. Plusové body by u tradicionalistů mohly nabrat dva analogové budíky, mezi nimiž je sedmipalcový TFT displej palubního počítače. Mezi nejmenší ve svém segmentu rozhodně nebude patřit čtyřramenný multifunkční volant.

Palubní deska je pokryta dřevem, kůží a moderním infotainmentem, Genesis EQ900. | foto: Hyundai

Další obrazovku, tentokrát s úhlopříčkou 12,3 palce a HD rozlišením, najdeme na středové konzoli. Její součástí je též parkovací kamera nebo panoramatický kamerový systém. Dokonalý hudební zážitek zajišťuje aparatura Lexicon s prostorovým zvukem a softwarem Clari-fi, který potlačuje nežádoucí zvuky v přehrávaných skladbách. Klimatizace je automatická třízónová, milovníci chytrých telefonů jistě ocení jejich bezdrátovou nabíječku. Čalounění sedadel už známe, díky ergonomickému systému Smart Posture Caring si však ta přední dokáži automaticky najít ideální polohu a tuhost jen na základě těla, které do něj usedne. Trochu konvenčnější je elektrické nastavování ve 22 směrech pro řidiče a 14 směrech pro spolujezdce vpředu a další dva cestující vzadu, sedící v samostatných VIP křeslech (prostřední sedadlo v některých verzích je skutečně nouzové).

Podvozek G90/EQ900 byl laděn na mnoha místech včetně legendárního Nürburgringu, není proto divu, že se může pochlubit „dokonalým“ sladěním komfortu a dobrých jízdních vlastností. Vpředu i vzadu najdeme víceprvkové zavěšení, podpořené adaptivním odpružením. Aby do kabiny nepronikal zbytečný hluk, mají kola Genesisu speciální design, dveře trojité těsnění a skla posílenou strukturu.

Tři barevná provedení pohromadě, Genesis EQ900. | foto: Hyundai

Pod kapotou, minimálně jihokorejské specifikace, se objeví trojice zážehových motorů. Nejslabší z nich je atmosférický šestiválec GDI, jež s objemu 3.8 litru dává 315 koní a 397 Nm. Silnější je přeplňovaný šestiválec 3.3 T-GDI o výkonu 370 koní s točivým momentem 510 Nm. Na vrcholku pyramidy stojí pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 520 Nm, který zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Celková hmotnost vozu je přitom podle verze 2420 - 2595 kilogramů. Všechny motorizace mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku, přenášející výkon na zadní nebo v případě osmiválce na všechna kola. Čtyřkolka je ve formě příplatku dostupná i ke zbývajícím jednotkám.

Armáda bezpečnostních asistentů je díky luxusnímu postavení vozu prakticky nekonečná. Zahrnuje mimo jiné autonomní brzdy s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, sledování únavy řidiče, automatické přepínání světel, tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu a především systém, označovaný jako Highway Driving Assistance. Ten funguje na základě spolupráce tempomatu s udržováním v jízdním pruhu a má být cestou k plně autonomnímu řízení. Airbagů najdeme v autě hned devět.

Zatímco prodej v USA, Rusku a na Středním východě začne prodej až během příštího roku, na domácím trhu je Genesis EQ900 již k dispozici. Jeho cena startuje na 71 700 000 wonech (cca 1 505 000 korun) za atmosférický šestiválec s výbavou Luxury (dále ještě Premium Luxury a Prestige). Přeplňovaná verze se stejnou výbavovou skladbou startuje na 75 600 000 wonech (cca 1 587 000 korun) a osmiválec pouze v nejvyšším stupni Prestige pak na 114 900 000 wonech (cca 2 412 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy