Honda představila sériové SUV BR-V, do Evropy ani do terénu s ním nejezděte

Novinka se zařadí mezi malé HR-V a velké CR-V, Honda BR-V. | foto: Honda Indonesia

Současná nabídka Hondy zahrnuje dvě SUV - malé HR-V a naopak velké CR-V. Mezi nimi však ční mezera, kterou se teď rozhodli Japonci zaplnit. Model BR-V je nicméně prozatím určen jen pro vybrané asijské trhy a s velkou pravděpodobností jej tak v Evropě nikdy neuvidíme.

Hned na začátek je nutné podotknout, že BR-V stojí na stejné platformě jako kombi nebo mini MPV Mobilio, což dramaticky sráží možné terénní využití vozu. Na druhou stranu to zvyšuje užitnou hodnotu, protože při délce 4456 mm, šířce 1735 mm a výšce 1666 mm se do interiéru vměstná sedm cestujících. Pro zavazadla nicméně nezbude téměř žádné místo.

Karosérie stylem vychází z posledních modelů Hondy, v přední části tak je chromovaná maska chladiče, světla navíc disponují LED diodami denního svícení. Zajímavým stylistickým prvkem je zvedající se linie klik dveří a naopak boční prosklení s nižším umístěním zadních bočních oken. Zadní část díky krabicovitému tvarování nedává příliš prostoru na invence, navzdory tomu je tady možná až moc bijících se prvků. Velká zadní světla jsou spojena chromovanou lištou, víko kufru zdobí pro změnu výrazně tvarovaný střešní spoiler. Pro všechny tři výbavové stupně jsou společná standardní 16palcová litá kola, mlhovky, střešní ližiny a plastová ochrana spodní části karosérie, vyšší linie mají navíc stříbrně lakované části nárazníků a prahů dveří. Pro úplné fajnšmekry je v nabídce ještě originální příslušenství Modulo.

Palubní desce dominuje od druhého výbavového stupně multimediální systém Honda Connect s 6,1palcovou dotykovou obrazovkou, pracující na základě operačního systému Aneroid. Nechybí ale ani možnost spárování s přístrojem společnosti Apple, dále USB, Aux-In a HDMI port, CD a DVD měnič nebo MP3 přehrávač. Základní provedení dostalo „klasický“ audiosystém s možností propojení s produkty Applu nebo USB portem. Velice přehledně působí na fotografiích přístrojový panel s trojicí samostatných budíků, před nimiž je multifunkční volant v korporátním stylu. Výbava dále obsahuje třeba klimatizaci nebo přední airbagy.

Pod kapotou se prozatím objeví pouze zážehová patnáctistovka i-VTEC o výkonu 120 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 145 Nm při 4600 ot./min. Na výběr je manuální šestistupňová převodovka nebo bezestupňový automat CVT, pohon všech kol bohužel nečekejte. Co se naopak očekávat dá, to je příchod naftového motoru hned na začátku příštího roku. Podvozek dostal vpředu nápravu typu MacPherson, vzadu je potom torzní příčka. Se zadní nápravou jsou spojeny též pouze bubnové brzdy.

Prodej nového crossoveru se zatím rozběhl pouze v Indonésii, kde jsou k dostání celkem tři linie výbavy - S, E a Prestige. Za nejlevnější z nich zaplatíte 226 500 000 indonéských rupií (cca 406 000 korun), naopak nejdražší provedení, vybavené pouze automatem, stojí 261 500 000 indonéských rupií (cca 469 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy