Oplastovaná C3 Picasso v detailech, Scout se nechytá

Navzdory absenci pohonu všech kol se nezalekne ani lehčího terénu, Citroën C3 Aircross. | foto: Citroën

Pseudoterénní C3 Picasso z Brazílie už z našich stránek znáte. Jistě také víte, že nedávno ji Citroën podrobil faceliftu, takže nyní připomíná C4 Cactus nebo C4 Picasso. S aktuálním vstupem na domácí trh pak dvojitý šíp odhalil několik dalších informací a především bohatou fotogalerii.

Aircross se po modernizaci pyšní dvoustupňovými předními světlomety, takže zatímco u rovněž nové masky chladiče naleznete dálkové a potkávací čočky, v nárazníku mají místo LED diody denního svícení. Patřičně drsný vzhled podporují plastové nárazníky se zvětšenými nájezdovými úhly, výrazný nápis „Aircross“ ve spodní části dveří a především náhradní kolo na víku kufru. To ale dokáže Citroën schovat před zraky nenechavců. Velmi zajímavým detailem jsou střešní ližiny, protažené až do předního skla, čímž tvoří jakýsi „předvoj“ klasickým A-sloupkům. Jak tomu u faceliftů bývá, osvěžena byla též nabídka litých kol.

Vzadu nechybí typické náhradní kolo, vpředu jsou nová světla, Citroën C3 Aircross. | foto: Citroën

Kabina se s tou v evropském Picassu nedá vůbec srovnat. Především výdechy ventilace s hranatým rámečkem jí neobyčejně sluší, navíc tento prvek tak nějak sedí k vnějšímu vzhledu. Hlavní novinkou omlazovací kůry je ale použití multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, GPS navigací a couvací kamerou. Čalounění sedadel má výrazný trojdimenzionální vzor, skvěle padnoucí k zaměření vozu.

Pod kapotou najdeme dva zážehové čtyřválce, schopné spalovat benzín nebo ethanol. Slabší patnáctistovka má 93 koní a 139 Nm při použití ethanolu, respektive 89 koní a 131 Nm při použití benzínu, silnější šestnáctistovka disponuje 122 koňmi a 161 Nm při použití ethanolu, respektive 115 koňmi a 152 Nm při použití benzínu. Poháněna jsou výhradně přední kola buď přes manuální pětikvalt, nebo čtyřstupňový automat s režimem Eco, ten je ale vyhrazen pouze šestnáctistovce. Zcela nové je řízení s elektrickým posilovačem, zavěšení zadních disponuje zkrutným stabilizátorem.

V ceníku najdete čtyři výbavové stupně – Star, Live, Feel a Shine. Základní cena s patnáctistovkou je 49 990 reálů (cca 339 000 korun), silnější motor pořídíte za minimálně 58 990 reálů (cca 400 000 korun). Úplný vrchol, představovaný provedením 1.6 Shine s automatickou převodovkou, vychází na 69 290 reálů (cca 470 000 korun).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy