Jeden z nejprodávanějších Hyundaiů dostal šesté pokračování, porazí těžkou konkurenci?

LED diody denního svícení mají zajímavé tvarování, Hyundai Elantra. | foto: Hyundai

Ač se to může zdát neuvěřitelné, sedan Elantra (prodávaný také pod názvem Avante) patří k celosvětově nejpopulárnějším modelům Hyundaie. Nic měnit na tom nehodlá ani šestá generace, jež po zářijové premiéře v Jižní Koreji vstupuje také na americký trh.

Troufám si tvrdit, že aktuálně nemá Hyundai ve svém portfoliu hezčí model než-li Elantru. Silueta připomínající čtyřdveřové kupé, hexagonální maska chladiče, ostře tvarovaný přední nárazník s LED diodami denního svícení nebo skupinová full-LED světla. To jsou prvky, determinující pětimístný sedan. Již zmiňovaný tvar karosérie i provedení spodní části auta přispívají k vynikajícímu koeficientu odporu vzduchu cx = 0,27.

Vzadu najdeme full-LED světla, Hyundai Elantra. | foto: Hyundai

Velikostně je novinka prakticky stejná jako předchůdce. Délka 4569 mm je o nicotné 2 mm větší, šířka 1800 mm pak o stejně zanedbatelných 2,54 mm. Výška 1435 mm i rozvor náprav 2692 mm dokonce zůstal stejný. Uvnitř je tedy zhruba stejně místa jako doposud, kolem řidiče je pak asi nejdůležitější multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, parkovací kamerou, navigací, rozhraním Android Auto, hlasovým ovládáním Siri Eyes Free (díky iOS konektivitě) a řadou užitečných aplikací. V kapličce přístrojů má místo 4,2palcový TFT displej. Dokonalý zvuk pak i díky většímu počtu protihlukových materiálů a technologii Harman Clari-Fi přinese volitelné audio Infinity s osmi reproduktory.

Konstrukce šasi využívá více než z poloviny vysokopevnostní ocel, čímž došlo ke zlepšení torzní tuhostí až o 29,5 procenta. To se pozitivně projeví nejen na bezpečnosti, ale také na jízdních vlastnostech. Ty budou z velké části závislé na pohonných jednotkách, které jsou celkem dvě. Atmosférický dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu, produkuje 149 koní při 6200 ot./min a 179 Nm při 4500 ot./min, přeplňovaná čtrnáctistovka GDI má 130 koní při 5500 ot./min a 211 Nm mezi 1400 - 3700 ot./min. Zatímco prvně jmenovaný motor má šestistupňový manuál nebo nový šestistupňový automat, čtrnáctistovka je dostupná se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Bezpečnost má na starosti sedmička airbagů, kontrola stability a trakce, systém nouzového brzdění s detekcí chodců, udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvého úhlu. Užitečná je rovněž aplikace Blue Link, přes níž jde například nastavit klimatizaci nebo najít auto na velkém parkovišti skrze chytrý telefon.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy