Pseudoterénní C3 Picasso vypadá jako Cactus, v Evropě s ním nepočítejte

Přední část odpovídá korporátnímu stylu značky, Citroën C3 Aircross. | foto: Citroën

V Trnavě vyráběný Citroën C3 Picasso už se pomalu blíží ke konci svého životního cyklu. Jeho nástupcem se příští rok stane dvojče Opelu Meriva. Tyto informace nicméně platí jen pro Evropu. V Latinské Americe, kde se malému MPV nebývale daří, znají například i terénní derivát Aircross. A právě ten prošel faceliftem, připomínající C4 Cactus.

Hlavní výhody pseudoterénní úpravy, tedy vyšší světlá výška a plastová ochrana nárazníků, blatníků a prahů, zůstaly i po modernizaci zachovány. Hlavním úkolem designérů bylo přiblížit malé MPV současnému portfoliu dvojitého šípu. To má zajistit nová maska chladiče, na níž navazují zatmavená dálková a potkávací světla. V nižší části upraveného předního nárazníku pak sídlí výrazné LED diody pro denní svícení. Dobrou zprávou je zachování rezervního kola na pátých dveřích

Kabina na fotografiích chybí, podle tiskové zprávy ale nabídne především multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, funkcí MirrorLink a couvací kamerou. Pod kapotou by nemělo dojít k žádným změnám, to znamená zážehovou šestnáctistovku VTi, spalující benzín i ethanol, v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Čtyřkolka k dispozici není.

Výroba Aircrossu bude i nadále probíhat v továrně Porto Real a Citroën doufá, že se povede udržet dobré prodeje tohoto modelu. Za pět let totiž Francouzi prodali 110 000 pseudoterénních MPV. Celkově má od začátku roku dvojitý šíp v Brazílii na svém kontě více než 1,3 milionu prodaných vozů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy