Honda Civic přichází i jako kupé, je dynamičtější než kdy dřív

Desátá generace Civicu přijíždí také jako kupé, Honda Civic Coupé. | foto: Honda

Už několik týdnů je v Americe dostupný Civic desáté generace, zatím však pouze jako sedan. K zámořské specifikaci japonského modelu nicméně tak nějak patří i sportovnější kupé a přesně to představuje Honda na výstavě v LA.

Podle předpokladů si kupé vypůjčuje nejvýraznější linie sedanu, takže tady máme rozměrnou stříbrnou masku chladiče nebo světla s LED diodami pro denní svícení (za příplatek full-LED). Od A-sloupku už je nicméně kupé svébytným modelem, což dokazuje nejen o 2,54 centimetru nižší linií střechy, ale i unikátním designem zadních LED světel a decentním spoilerem na víku kufru. Při porovnání s předchůdcem, je novinka o necelých 140 mm kratší, o 48 mm širší a má o 74 mm delší rozvor.

Novým prvkem je decentní spoiler, Honda Civic Coupé. | foto: Honda

Kabině dominuje příplatková sedmipalcová obrazovka multimediálního systému Display Audio. Ten vedle streamování hudby skrze všemožné aplikace nabídne rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo navigaci Garmin (u vyšších verzí výbavy). Kompletně digitální je přístrojový panel s modrým podsvícením. Ve výbavě všech verzí najdeme elektronickou parkovací brzdu nebo automatickou klimatizaci, z nových příplatkových prvků lze jmenovat vyhřívaná sedadla, dešťový senzor nebo TFT displej. Co se týče cestovního komfortu, je většina plastů měkčená a na zadních sedadlech je o téměř 127 mm více místa pro nohy než u předchůdce.

Nejvýraznější motorizací je přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 176 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 219 Nm mezi 1800 - 5500 ot./min a standardním bezestupňovým automatem. Níže je v nabídce posazen dvoulitr i-VTEC o výkonu 160 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 187 Nm při 4200 ot./min, který je spřažen buď se šestistupňovým manuálem, nebo bezestupňovým automatem. Není bez zajímavosti, že obě jednotky s automatem vykazují shodnou průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km.

Důležitým prvkem nového Civicu Coupé je vyztužená konstrukce karosérie, která v konjunkci s kompletní sadou airbagů a upravenými pásy zajišťuje prvotřídní bezpečnost. K dispozici bude také balíček bezpečnostních prvků Honda Sensing.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy