Vypínání válců je v kurzu, nejnověji ho dostalo Lamborghini Huracán

Největší novinkou je deaktivace až poloviny válců, Lamborghini Huracán LP 610-4 modelového roku 2016. | foto: Lamborghini

Systém deaktivace až poloviny válců je jistě fajn, hlavně v městském provozu, kde nemáte šanci využít plný výkon velkých osmi- nebo desetiválcových motorů. Postavit na něm ale dílčí modernizaci italského supersportu je minimálně diskutabilní.

A přesně to se tak, v případě Lamborghini Huracán modelového roku 2016, stalo. 5.2litrový vidlicový desetiválec pod kapotou tak dokáže „na povel“ vypnout pět válců, díky čemuž uspoří supersport celých 7 g CO2/km (snížení z 290 g CO2/km na 283 g CO2/km)! Pokud řidič sešlápne plynový pedál až k podlaze, koncert deseti válců se zase rozezní naplno.

Poněkud lepší zprávou je úprava systému pohonu všech kol, který má nabídnout více neutrální chování a také ještě lepší jízdní vlastnosti. Speciálně poznat to bude v režimu Strada. Designovou záležitostí je „výrazně rozšířená“ paleta barev karosérie, jíž ve standardu doplňuje více kůží čalouněných prvků v interiéru a matně černé výdechy ventilace.

Doplněna byla dále paleta barev nebo paketů včetně "cestovatelského", Lamborghini Huracán LP 610-4 modelového roku 2016. | foto: Lamborghini

Sféru příplatků nám přibližuje nové audio Sensonum s desetikanálovým zesilovačem a deseti reproduktory, černé lesklé koncovky výfuku a LED podsvícení motorového prostoru. Naprostou bombou je ale nabídka paketu Travel se síťovým programem, extra držáky nápojů a 12V zásuvkou. Na opačném konci spektra stojí program Ad Personam s větší možností personalizace interiéru a novými barvami karosérie včetně těch matných.

Upravený Huracán se poprvé představí na autosalonu v Los Angeles, kde jej podle britského Autocaru doplní také model pouze s pohonem zadních kol.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy