Lada Vesta je na světě, dočkáme se i stylového kupé?

Novinka stojí na platformě Lada B/C s prvky od Renaultu, Lada Vesta. | foto: Lada

Ruský automobilový průmysl v posledních měsících, i díky sankcím ze strany Evropské unie, výrazně stagnuje. Nový vítr má do něj přinést Lada Vesta, která by mohla dorazit i jako elegantní kupé.

Vesta je prvním modelem, plně vyvinutým pod taktovou aliance Renault-Nissan, což je patrné nejen na ovládacích prvcích v interiéru, ale především na použité technice. Platforma Lada B/C s délkou 4410 mm, šířkou 1764 mm a výškou 1497 mm například využívá řízení nebo zadní torzní příčku ze starších Renaultů. Již zmíněné ovládací prvky lze používat také v rukavicích, což je při ruských zimních teplotách jistě vítaný prvek.

Vůbec poprvé se u auta s plachetnicí ve znaku objevuje multifunkční volant s podélným i výškovým nastavováním, chlazená schránka před spolujezdcem, automatické zamykání při rozjezdu nebo couvací kamera. Její obraz je promítán na sedmipalcový displej multimediálního systému, který je dále vybaven rádiem, USB porty nebo rozhraním Bluetooth.

Premiéru v jakémkoliv ruském voze slaví systém tísňového volání, dále má Vesta ve standardu stabilizaci, přední airbagy, ABS nebo asistent pro rozjezd do kopce. Při rozvoru 2635 mm pojme zadní lavice tři cestující a kufr dalších 480 litrů. Vzhled karosérie má na svědomí Steve Mattin, jehož hlavní inspirací se stalo písmeno X, viditelné v přední masce, kolem blatníků i v optice skupinových světel. Pro individualisty bude dostupných sedm laků karosérie, které půjde kombinovat s patnácti- nebo šestnáctipalcovými koly.

Pod kapotou se objeví zážehová šestnáctistovka o osmi ventily o výkonu 87 a 106 koní, respektive zážehová šestnáctistovka s šestnácti ventily původem od Nissanu o výkonu 114 koní. V závislosti na zvoleném motoru je dostupná pětistupňová manuální převodovka, robotizovaný manuál ZF nebo bezestupňový automat CVT.

Ve fázi testování je zatím Vesta s pohonem na CNG a kombinovaným dojezdem 1000 kilometrů (tato verze umí jezdit i na benzín). Mezi druhy paliva lze přepínat manuálně, po vyčerpání dvou tlakových láhví pod podlahou zavazadlového prostoru se motor automaticky přepne do benzínového režimu. Na domácím trhu půjde nový sedan ve výbavách Classic, Comfort a Lux do prodeje koncem listopadu, základní cena se bude pohybovat kolem 495 000 rublů (cca 193 000 korun).

Sedan ale rozhodně nebude jedinou karosářskou variantou Lady Vesta. Jistotu výroby má praktické kombi, jejíž podobu naznačil koncept Vesta Cross a sériové tvary prakticky v celé kráse odhalil automobilový designér Theophilus Chin. Ten pak dal volný průchod své fantazii a stvořil také render sportovněji laděného kupé. Nutno říct, že ve žluté barvě to ruskému stroji náramně sluší a nakonec by ani takové auto nemuselo být daleko od reality. Vždyť notně stárnoucí Priora tento typ karosérie až donedávna nabízela.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy