Historie továrny ve městě Asaka začala již v roce 1992, kdy byla domluvena spolupráce mezi státem vlastněnou firmou UzAvtosanoat a jihokorejskou automobilkou Daewoo. První automobil byl vyroben v polovině roku 1996, od roku 2008 se používá název Uz-Daewoo a značka spadá do portfolia General Motors (ten v Asace produkuje také některé Chevrolety). Modelová řada v současnosti zahrnuje Matiz, Nexii (ano, skutečně se jedná o původní modely z 90. let a začátku 21. století), Gentru, což je od roku 2013 vyráběné a lehce zmodernizované Daewoo Nubira z roku 2004, a malou dodávku Damas.
Ještě na sklonku letošního roku však opět dojde k přejmenování uzbecké automobilky. Podle nepotvrzených spekulací totiž americký koncern přišel o práva na užívání jména Daewoo a kompletní produkce tak ponese název Ravon, v překladu plynulý. Spolu s novým jménem projde kompletní modernizaci také prodejní síť a modelový program. Z něj se na zasloužený odpočinek odebere sedan Nexia, vycházející ještě z Opelu Kadett E. Nově toto jméno ponese přeznačený Chevrolet Aveo, poprvé představený v roce 2006. Ten nicméně přijede až v průběhu příštího roku, hlavní tíha prodejů tak bude soustředěna na městský pětidveřový hatchback Matiz a sedan nižší střední třídy Gentra.
Pořád jde o ty samé modely, které byly produkovány rovněž pod značkou Uz-Daewoo, Matiz se ale brzy dočká několika vzhledových změn, ABS nebo airbagu řidiče, Gentra potom přijede s koženým volantem, světelným senzorem a novými dekoračními lištami v interiéru. Na včerejším slavnostním galavečeru dále Ravon představil hatchback R2, což je rembrandovaný Chevrolet Spark minulé generace, a sedan R4, což je rembrandovaný Chevrolet Cobalt. Oba se dostanou do prodeje v příštím roce. Jako koncept se zatím předvedl oplastovaný Matiz s mírně zvýšenou světlou výškou a novým vzhledem, o němž už byla ve spojení s klasickým hatchbackem řeč. Hudbou vzdálenější budoucnosti je představení dalšího modelu nižší střední třídy a kompaktního SUV.
Prodejní plány počítají se získáním pěti procent ruského automobilového trhu do roku 2020. Vzhledem ke klesajícím prodejům předchozího Uz-Daewoo, které se letos meziročně zhoršilo o více než polovinu, je to skutečně ambiciózní myšlenka.