Ravon přiváží závan historie, vyrábět bude i původní Daewoo Matiz

Kompletní rodina modelů nové automobilky Ravon. | foto: Ravon

Koncem roku 2004 převzal Chevrolet, jakožto vlajková loď koncernu GM, veškeré evropské aktivity automobilky Daewoo. Ta se navíc ze starého kontinentu úplně stáhla. Výjimkou se stal Uzbekistán, vyrábějící starší jihokorejské automobily pro Rusko a státy bývalého SNS.

Historie továrny ve městě Asaka začala již v roce 1992, kdy byla domluvena spolupráce mezi státem vlastněnou firmou UzAvtosanoat a jihokorejskou automobilkou Daewoo. První automobil byl vyroben v polovině roku 1996, od roku 2008 se používá název Uz-Daewoo a značka spadá do portfolia General Motors (ten v Asace produkuje také některé Chevrolety). Modelová řada v současnosti zahrnuje Matiz, Nexii (ano, skutečně se jedná o původní modely z 90. let a začátku 21. století), Gentru, což je od roku 2013 vyráběné a lehce zmodernizované Daewoo Nubira z roku 2004, a malou dodávku Damas.

Ještě na sklonku letošního roku však opět dojde k přejmenování uzbecké automobilky. Podle nepotvrzených spekulací totiž americký koncern přišel o práva na užívání jména Daewoo a kompletní produkce tak ponese název Ravon, v překladu plynulý. Spolu s novým jménem projde kompletní modernizaci také prodejní síť a modelový program. Z něj se na zasloužený odpočinek odebere sedan Nexia, vycházející ještě z Opelu Kadett E. Nově toto jméno ponese přeznačený Chevrolet Aveo, poprvé představený v roce 2006. Ten nicméně přijede až v průběhu příštího roku, hlavní tíha prodejů tak bude soustředěna na městský pětidveřový hatchback Matiz a sedan nižší střední třídy Gentra.

Pořád jde o ty samé modely, které byly produkovány rovněž pod značkou Uz-Daewoo, Matiz se ale brzy dočká několika vzhledových změn, ABS nebo airbagu řidiče, Gentra potom přijede s koženým volantem, světelným senzorem a novými dekoračními lištami v interiéru. Na včerejším slavnostním galavečeru dále Ravon představil hatchback R2, což je rembrandovaný Chevrolet Spark minulé generace, a sedan R4, což je rembrandovaný Chevrolet Cobalt. Oba se dostanou do prodeje v příštím roce. Jako koncept se zatím předvedl oplastovaný Matiz s mírně zvýšenou světlou výškou a novým vzhledem, o němž už byla ve spojení s klasickým hatchbackem řeč. Hudbou vzdálenější budoucnosti je představení dalšího modelu nižší střední třídy a kompaktního SUV.

Prodejní plány počítají se získáním pěti procent ruského automobilového trhu do roku 2020. Vzhledem ke klesajícím prodejům předchozího Uz-Daewoo, které se letos meziročně zhoršilo o více než polovinu, je to skutečně ambiciózní myšlenka.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy