Renault Mégane Hybrid Assist má jezdit za tři litry na sto

Renault Mégane (2015) | foto: Renault

Francouzská automobilka Renault odhalila ve Frankfurtu novou generaci modelu Mégane, přičemž bude nabízen výhradně s motory do objemu 1,6 litru. O to víc zaujme informace, že v roce 2017 přijde na trh varianta se jménem Hybrid Assist.

Renault Megane GT | foto: Renault

Vůz využije kombinaci 1,5-litrového turbodieselu a malého elektromotoru. Ten dostne podobu startéru/generátoru a pokaždé do sebe uloží část kinetické energie při akceleraci a deceleraci. Tu následně zpětně využije při rozjezdech a startu pohonné jednotky ve spolupráci se systémem Start/Stop, Asi i proto výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 3,3 litru na 100 km a emise CO2 o hmotnosti pouhých 76 g/km.

Zvolená pohonná soustava má několik výhod, a to včetně toho, že splńuje přísné emisní normy. Francouzi mají taktéž připravenou i klasickou plug-in hybridní technologii, kterou jsme mohli spatřit na vystaveném konceptu Eolab. S jejím použitím ale Renault nějak moc nepospíchá a do Méganu jí asi nebude implantovat. Podle výrobce by se to totiž nevyplatilo z důvodu vyšší ceny za konečný model.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy