Žlutý svalnatec BMW 3.0 CSL Hommage Concept

BMW | foto: BMW Group

Automobilky si velice rády připomínají své historické úspěchy. Díky tomu se můžeme kochat designerskými studiemi kombinující současné trendy se "starou školou". Jedna taková kombinace oslavující staré časy nyní přicháni z Bavroska.

BMW je pověstné tím, že rádo vzpomíná a poukazuje na svou bohatou historii, která se začala psát již v roce 1916, Franzem Josefem Poppem. Není čemu se divit. Tato bavorská automobilka celou svou existenci přivádí motoristy po celém světě do úžasu, díky vzhledu a pak hlavně díky jízdním vlastnostem svých automobilů. Jedno takové zavzpomínání od mnichovských designerů je nám nyní prezentováno pod názvem BMW 3.0 CSL Hommage Concept.

Jedná se o designérskou studii, která skládá poklonu návrhářům, kteří v sedmdesátých letech minulého století, navrhli nekompromisní závodní raketu 3.0 CSL. Tento model byl postaven na základě legendárního sedanu E9 a určen jako speciál pro Evropskou sérii cestovních vozů. Ihned po svém představení, v květnu roku 1972, se stal modlou. Zprvu pro svůj nadčasový design a poté i pro své úspěchy, které na závodní dráze sbíral rychleji, než Blesk McQeen.

Ale zpět do současnosti a ke konceptu Hommage. Na první pohled lze na novince nalézt mnoho prvků převzatých z původního 3.0 CSL. Za zmínku stojí zadní spoiler, jak na víku kufru, tak i na vrchu kabiny. V přední části si pak všimneme protažených ledvinek na masce vozu a nízké přídě. 

Pro obě novinky je také charakteristická nízká hmotnost vozu. Homologovaná verze CSL z roku 1973, byla pověstná tím, že oproti modelu E9, ze kterého vycházela, byla o 200 kg lehčí. To hlavně díky využití hliníkových částí karoserie. To, co v sedmdesátých letech byl hliník, to jsou dnes uhlíková vlákna, která se vyznačují ještě nižší hmotností a vyšší tuhostí, než aluminium. Koncept Hommage navazuje na trend nízké hmotnosti i v interiéru, který je viditelně osekaný a nabízí posádce jen to, co nezbytně potřebuje. Když o tom tak přemýšlím, bylo vlastně naprosto zbytečné vám popisovat hmotnostní úspory. Bohatě by stačilo na úvodu říci, že písmena v názvu vozu znamenají "Coupé Sport Leichtbau", čili Coupé Sport „Lehkáváha“.

O vzhledu vozu jako celku, je snad zbytečné se zmiňovat. Každý si všimne agresivního pohledu, atletické siluety a muskulaturní přídi a zádi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy