Peugeot 308 R HYbrid - ostrý lev má 500 koní a pohon 4x4

Peugeot se konkurenci nevzdává a po utajeném vývoji představil zcela nový sportovní koncept modelu 308.

Jedná se o hybridní verzi 308 R, která dává na obdiv to nejlepší z řady 308. Automobil se vyznačuje modrým závodním lakem a body kitem. Ten zahrnuje agresivní rozšířené blatníky, 19-palcová sportovní kola, velké otvory sání a další doplňky.

V srdci 308 R HYbrid je plug-in hybridní hnacího ústrojí, které kombinuje tři zdroje energie. Prvním zdrojem je benzínový čtyřválec o objemu 1,6-litru THP, dalšími jsou pak dva elektromotory - každý o výkonu 115 koní. Díky tomu je zajištěn pohon všech čtyř kol a celkový výkon 500 koní a 730 Nm točivého momentu.

Peugeot říká, že výsledkem je "rodinný hatchback, který je schopen nabídnout výkony superauta". Při převedení do čísel je to ostatně vidět, 308 R Hybrid zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km / h. Emise CO2 jsou přitom omezeny jen na 70 g / km.

Automobil je vybaven i čtyřmi jízdní režimy. Hot Lap rozpoutá plný potenciál hybridního systému. Režim Track nabízí 400 koní a 530 Nm a výkon jde především z benzínového motoru, zatímco režim Road je speciálně navržen pro silniční použití. Tehdy vůz nabídne 300  koní a točivý moment 400 Nm. Posledním režimem je ZEV, jenž využívá především zadní elektromotor, zatímco přední elektromotor přichází do hry v závislosti na vyvinutém tlaku na pedál plynu.

308 R HYbrid brzdí díky vpředu vzduchem chlazeným kotoučům o průměru 380 mm se čtyřmi písty, vzadu se zase o zastavení starají kotouče o průměru 290 mm. Navíc je přítomný i rekuperační systém, který nejen že vyrábí elektrickou energii, ale zároveň chrání kotouče a destičky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy