Nový Outback se může někomu zdát jako "pouze" zmodernizovaný, ale tomu opravdu tak není. Vůz narostl do šířky a délky a kromě prostornější karoserie se přepracování dočkal podvozek, interiér a samotná výbava. I vzhled prošel převratnou proměnou, vůz je nyní mnohem sportovnější a sálá z něj pozitivní energie.
I když je pravdou, že nový Outback už jezdí po světě nějakou tu dobu, Evropa se jej dočkala až letos. Celosvětové prodeje firmy Subaru hovoří jasně ve prospěch trhu v USA a Austrálii, takže se není čemu divit, že Outback 2015 k nám přišel "až na poslední chvíli". Do Evropy se spolu s Outbackem dostává i převratný systém EyeSight. Ten je schopen za pomocí dvojice kamer sledovat prostor před vozem a pokud hrozí srážka s překážku typu chodec, auto, jízdní kolo atd. systém automaticky naplno aktivuje brzdy a vůz zastaví až na nulu.
Nový Outback se na náš trh dostává ve spojení s benzínovými a naftovými jednotkami a s manuální a automatickou převodovkou CVT. Benzínová pohonná jednotka produkuje 172 koní a ve výbavě Active zákazník zaplatí za vůz 939 000 Kč. Za udanou částku dostane automat CVT, pohon všech kol AWD, 17palcová litá kola, kožený sportovní volant, vyhřívání předních sedadel, systém Bluetooth, parkovací kameru, duální klimatizaci a nebo informační systém se 7palcovým displejem.
Kdo chce naopak to nejlepší z modelové řady Outback, ten ať sáhne po nejdražší verzí 2.0D-S Sport Lineartronic. Za cenu 1 159 000 Kč dostane doslova nabušený Outback, jemuž ve výbavě nechybí LED diody pro denní svícení, elektricky ovládané střešní okno, bezklíčové odemykání a startování, navigace a nebo dekory v klavírní černi. Samozřejmostí je i audiosystém Harman Kardon se 12 reproduktory a palubní ukazatele, u nichž lze vybírat z 10 odstínů podsvícení.
Z naftové nabídky se prezentuje dvoulitrový čtyřválec s výkonem 150 koní. S ním lze spárovat šestistupňový manuál nebo automat CVT (za příplatek 60 tisíc Kč). V základní výbavové linii Active stojí Outback 2.0D 959 000 Kč, v lini Comfort 1 019 000 Kč a vrcholný Sport vyjde na 1 099 000 Kč.
V rámci testovacích jízd jsme byly mezi prvními, kdo osedlal kokpit nového Outbacka. Pod kapotou jsme měli naftový boxer, se kterým spolupracoval automat CVT a jak nový Outback jezdí? Testovací trasa vedla po všech důležitých typech silničních komunikací, takže stranou nezůstala jak dálniční jízda, tak i výmolů plná úzká silnička. Nový Outback při krátkém testu ukázal, že jeho podvozek dostál velkých změn. Je totiž nyní zas o něco měkčí, tlumiče téměř každou nerovnost přežehlí z grácií a až opravdu vysoká rychlost a hluboký výmol dovedou do kabiny poslat větší ránu.
Zátah motoru nastupuje již od poměrně nízkých otáček a při plném sešlápnutí plynového pedálu se automat CVT neostýchá nechat vyletět ručičku otáčkoměru až k hranici 5000 ot/min. V tu chvíli se do kabiny dostává i krásný brukot naftového čtyřválce, který ale v tu chvíli připomíná svým zvukem spíše šestiválec. I v kabině nastaly u Outbacku 2015 velké změny, nová je kaplička přístrojů, středový panel s multifunkční dotykovou obrazovkou a i místa v kabině je požehnaně. S kolegou s výškou okolo 190 cm jsme se v kabině nijak netísnili, prakticky se dá říct, že nám stále zbývala dostatečná rezerva místa. V sedačkách se sedí pohodlně, jejich nastavení je dle nás dostačující a vyhoví široké škále typů postav.
V rámci testování byla možnost svezení i v naprosto nové variantě populárního Foresteru. Ten se začal od jara letošního roku nabízet s dvoulitrovým dieselem ve spojení s automatem CVT. Současný Forester se chlubí mimo jiné i novým multimediálním systémem Starlink s rozhraním Mirrorlink pro chytré telefony. Za základní verzi zaplatí zákazník 919 000 Kč, přičemž jej na palubě uvítá panoramatické střešní okno, duální klimatizace, tempomat nebo systém jízdního režimu X-Mode. Za model s benzínovým dvoulitrovým motorem zaplatí zájemce 699 000 Kč a pro ostré hochy tu je i přeplňovaný Forester 2.0 XT s výkonem 177 kW za základních 939 000 Kč.
A jak nový Forester 2.0D CVT jezdí? Na terénním testovacím polygonu jsme měli možnost otestovat některé drsné podmínky, do kterých lze Forester vzít a z výsledných jízd si od nás vůz odnáší jedničku. Ani v jednu chvíli automat nezaváhal, motor má i v prudkém stoupání dostatečný tah a systém X-Mode dovedl v každé situaci zařídit, aby se vůz nedostal do úzkých. Prakticky bych řekl, že automat CVT se do terénu hodí více, protože s klasickou manuální převodovkou bychom v takto drsných podmínkách nejspíše usmažili spojku.