Sám Dr. Heinz-Jakob Neusser, jeden z vývojářů vozu na jeho adresu prohlašuje: .„Tento koncept je dechberoucím dynamickým kupé, stanovujícím standardy ve střední třídě. Přitom je ale stále praktickým automobilem". Dále dodává: „Vůz je ryze čtyřmístný, přičemž může být dobrou alternativou klasickým sedanům v segmentech B a C.“ Stranou nezůstane ani praktičnost, protože zavazadelník v základu nabídne 480 litrů.
Koncept s přízviskem GTE naznačuje, že k pohonu modelu Sport Coupe poslouží hybridní ústrojí. Ta zahrne kombinaci přeplňovaného šestiválce TSI a elektromotoru. Pod kapotou však nepracuje nějaký moderní šestiválec, nýbrž stará známá VR6ka, a to navíc v přeplňované verzi. Jeho technické údaje taktéž nepatří k něčemu, za co by se mohl koncept stydět.
Celkový výkon činí 299 koní, točivý moment je 500 Nm, k tomu se přidávají další dva elektromotory (výkon 40 kW/220 Nm a 85 kW/270 Nm). Do konceptu instaloval výrobce 6stupňovou automatickou převodovku DSG (DQ400E), přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h činí 5 sekund, maximálka je pak elektronicky omezena na 250 km/h.