Jízdní dojmy: Kia Sorento 2,2 CRDI

kia sorento | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

V pořadí třetí generace Kie Sorento byla dnes představena novinářům. A my tak máme možnost vám přinést čerstvé jízdní dojmy včetně nejdůležitějších změn a všech zajímavostí, které tato novinka přináší.

Je to již třináct let, co se na našem trhu představilo velké SUV pod značkou Kia. Sorento první generace odstartovalo velmi úspěšnou kariéru  na tuzemském trhu. To ostatně dokládá i více než 3500 prodaných modelů Sorento od roku 2002. S přihlédnutím  na charakter našeho trhu je to úctyhodný výsledek.

Dovolím si zmínit, že se Kia v posledních letech pohybuje v plusových číslech. Minulý rok byla osmou nejúspěšnější automobilkou na našem trhu co do počtu prodaných aut s téměř 6% podílem. Daleko zajímavější je umístnění mezi automobilkami v prodejích soukromým zákazníkům. V této statistice zaujmula automobilka 4 místo. Na závěr ještě jedno prvenství tentokrát českého importéra Kia Motors Czech, který se v roce 2014 stal nejlepším Evropským importérem Kia.

Zpět ale k novince, kterou dnes české zastoupení představilo českým novinářům. Nové Sorento prošlo výraznou modernizací, která se dotkla všech částí vozu. Nová karoserie s vyšším procentuálním zastoupením vysokopevnostní oceli, modernizované nápravy, zbrusu nová bezpečnostní výbava nebo nové barvy. To je jen úzký výčet změn, kterými Sorento prošlo.

Začnu od nových systémech a prvcích výbavy. Nejzásadnější novinkou v oblasti bezpečnostních a komfortních systémů je adaptivní tempomat, který disponuje i funkcí popojíždění v kolonách. Druhým velmi užitečným pomocníkem je asistent hlídání mrtvého úhlu, který díky dvojici senzorů umístěných pod zadními světly, umí pomoci i při parkování. Respektive při následném couvání z řady vozidel vás upozorní, pokud kolem vás bude projíždět vozidlo.  Dalším prvkem výbavy, který vám usnadní parkování je kamerový pohled 360° kolem vozu. Jako méně přínosný považuji asistent varování opuštění jízdního pruhu, který varuje až těsně před opuštěním z jízdního pruhu a aktivně nezasahuje do řízení.

Pod kapotou se opět objevil motor 2,2 CRDI s výkonem 200 koní. Ten prošel sice rozsáhlou modernizací, ale více síly bohužel nenabral. Na druhou stranu je výrazně tiší a kultivovanější. To hlavně díky novému krytu rozvodového řetězu, upravené hřídele a odhlučnění motorového prostoru. Nový je i samotný blok motoru a hlava válců. Zajímavou novinkou jsou i stěny pístů, které mají nanopovlak ze syntetických diamantů, čímž se snížilo tření o 9%.

První jízdní dojmy jsou sice jen ze zhruba půlhodinové jízdy, kdy jsem měl možnost ujet po okreskách necelých 30 kilometrů, ale i tak jsem si mohl udělat ucelený obrázek. Největším překvapením byl automat a řízení. Automat řadil rychle, rozvážně a naprosto plynule. Ve sportovním módu nedržel sveřepě otáčky u červeného pole, když to nebylo potřeba a v eko režimu zbytečně nepodtáčel motor.

Řízení mělo optimální odpor a poskytovalo překvapivě dobrou zpětnou vazbu. Celková odladěnost podvozku a jeho jistota se projevila po pár kilometrech, stejně jako tichost s jakou zvládal tlumit nerovnosti. Rozbité okresky i na 18-ti palcových kolech zvládal žehlit překvapivě dobře. Jediným úskalím byly ostré nerovnosti, s kterými si tak sebevědomě neporadil.

Na podrobnější informace si musíme počkat až na klasický týdenní redakční test. Jedno je však jasné. Segment velkých SUV má nového a silného soupeře a zvláště pak při srovnání s Hyundaiem Grand SantaFe, vychází Sorento jako vítěz.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy