Koncept je popisován jako hybrid s čtyřválcovým 1,7 litrovým turbodieselem CRDi spolupracujícím s malým elektromotorem a bateriemi o napětí 48V. Kia říká, že Optima T-Hybrid může být poháněna pouze elektrickou energií při nízkých rychlostech a při brzdění se energie využívá k dobíjení akumulátoru. Vůz má navíc olovo-uhlíkové baterie (namísto lithium-iontových), protože ty nevyžadují aktivní chlazení a můžou být recyklovány jednoduššeji.
Kia Optima T-Hybrid byla vybaven systémem stop / start, stejně jako nově vyvinutým řemenem poháněným startovací generátor, který nahrazuje konvenční alternátor. Ten slibuje, že motor vozidla se nastaruje téměř bez vibrací a hluku. Motor CRDi je vybaven elektrickým kompresorem přinášejícím vyšší výkon a točivý moment i při nízkých otáčkách motoru. Kia odhaduje, že nové nastavení hardwaru zvýšilo výkon o 15 až 20 procent a také umožnilo "významného snížení" spotřeby paliva a emisí CO2.
Kia Optima T-Hybrid je ještě stále ve vývoji a datum spuštění výroby zatím není jasné.