První jízdní dojmy: Kia Soul EV - lepší než si myslíte

Kia Soul | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Kia rozšiřuje svou bohatou nabídku modelů o elektromobil. Kiu Soul EV dnes oficiálně představila a my jsme jí měli možnost otestovat. Jak jezdí Soul na elektřinu a nejen to se dozvíte v následujících řádcích.

Soul EV se řadí mezi nejpraktičtější elektromobily na  evropském trhu. Zároveň snoubí progresivní moderní design, s velkorysou nabídkou prostoru, praktičnosti a reálným dojezdem přes 180 kilometrů.

Design – osobitý kabát v eko verzi

Šetrnost k životnímu prostředí se promítá i v designu, který  byl decentně pozměněn. Nový tvar přední masky, speciální design 16“ litých kol, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nebo nový design zadních sdružených svítilen s led svítilnami, které tvoří písmeno E, což evokuje slovo Elektromobil, popřípadě Elektromobilita.

Interiér – ekologické plasty stále na moderní vlně

Interiér doznal oproti exteriéru méně výrazné designové změny. Celý kokpit je více zaměřen na řidiče a velkou proměnou prošly použité materiály. Nové potahy sedadel, nebo plasty na rostlinné bázi, to vše umocňuje dobrý pocit ve vozidle, stejně ticho, které v interiéru panuje.

To co ve vás interiér Soulu EV zanechá, je pocit kvalitního zpracování s vynikající ergonomikou a materiály. Kia chce stále pokračovat v zdokonalování v oblasti interiérů a tak se odlišit od ostatních automobilek.

Jízda – ticho, síla, úspora a pohodlí

Slovo Elektromobilita přesně vystihuje nový Soul EV. Elektro – šetrný provoz, dynamické schopnosti vozu, Mobilita – reálný dojezd okolo 180 kilometrů, deklarovaný 212 kilometrů.

Kia umístila do přední části bezúdržbový elektromotor s výkonem 81,4 kW a točivým momentem 285 N.m. dostupným od 0 otáček za minutu až do 2730 ot./min.  Díky jeho rozměrům jej mohla posunout více směrem do středu vozu a níž než klasický spalovací motor. Lépe se tak rozložila hmotnost a snížilo těžiště. K tomu ostatně dopomohlo 285 kg těžké baterie , které jsou umístěny v podlaze vozu. Tím se zmenšil prostor pro nohy o 8 cm.

Lithium-polymerové akumulátory  s váhou 185 kg (+ 100kg obal) mají kapacitu 27 kWh. Jejich plné nabytí z domácí sítě trvá 12 hodin. V případě rychlonabíjecí stanice se čas k nabití na 80% kapacity sníží až na 25 minut.

V současné době je na území České Republiky síť více jak 40 volně přístupných dobíjecích stanic.

Městský provoz zvládá elektrický Soul s vervou. Jízda městem je tak velmi příjemná. Naše testovací trasa v centru Prahy měřila 12 kilometrů a dojezd klesl o 13 kilometrů. Vzhledem k velmi dynamickému stylu jízdy to považujeme za vynikající výsledek. Nejednou se nám totiž u elektromobilu stalo, že při dynamické jízdě se zkrátil dojezd o 50%.

Vyšší hmotnost při jízdě ve městě není téměř vůbec znatelná. Rozjezdy na křižovatkách jsou díky vysokému točivému momentu dostupného okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu, velmi dynamické a několikrát jsme překvapili řidiče jedoucího ve voze vedle nás.

Závěr – lepší než si myslíte

Kia Soul EV je bezesporu jedním z nejvyspělejších elektromobilů na trhu. Snoubí nabídku velkého prostoru pro cestující a přitom je velmi šetrný k životnímu prostředí. Nabízí nadprůměrný dojezd a velmi krátké nabíjecí cykly. Přitom je na něj nabízena standardně 7 letá záruka do 150 000 km. Cena 849 900,- je na první pohled vysoká, ale zato je Soul plně vybaven a připlácet si musíte jen a pouze za kožené čalounění. A navíc, který elektromobil této velikosti je levnější?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy