První dojmy z české premiéry Citroenu C1 nové generace

Naše redakce dostala pozvánku na českou premiéru nové generace Citroënu C1, pořídili jsme tak jeho první detailní záběry a již brzy se budete moci těšit i na důkladný týdenní test.

Zcela nový Citroën C1 má nahradit předchozí generaci, které se po jejím uvedení v roce 2005 prodalo 780 tisíc kusů. Nový C1 tak bude opět k dispozici ve tří a pětidveřové verzi a také v nové verzi Airscape, což je model se stahovací látkovou střechou.

Nový Citroën C1 znamená více designu díky energickému tvaru a veselé čelní straně s nezbedným pohledem, kterého dosáhl díky zpracování světlometů. Silný charakter vozu a radost ze života, která z něj vyzařuje, podtrhují dvoubarevné verze a barevné interiéry. Není pochyb o tom, že vůz patří do rodiny nových Citroënů. Jedinečným stylem a neodolatelným výrazem přitahuje pozornost na první pohled.

Nabídne i více komfortu a každodenní pohody díky kompaktním rozměrům (jen 346 cm), mrštnosti a ovladatelnosti (poloměr otáčením 480 cm) , díky nimž se všude vejde. Nabízí také tu nejlepší úroveň komfortu odpružení a vynikající jízdní stabilitu. Hlavní roli zde hrají i  užitečné technologie usnadňujících běžný život. Včera představený Citroën C1 nabízí celkem osm barev karoserie: černý Caldéra, šedý Gallium, šedý Carlinite, olivový Brown, modrý Smalt Blue, červený Scarlet a Sunrise Red a zářivě bílý Lipizan. 

K dispozici jsou rovněž dvoubarevné verze karoserie umožňující osobní úpravy na míru. Jde o dvě specifické verze uvedené na trh současně s novým vozem. Odstín střechy je zde jiný než odstín zbývající karoserie (střecha v olivové Brown a karoserie bílá Lipizan nebo černá Caldéra). 

Ve dvoubarevné kombinaci je nabízena i verze Airscape, u které je možnost zvolit jinou barvu plátna střechy než odstín vozu. V nabídce jsou plátna Black a Grey a exkluzivně Sunrise Red. Pro dovršení dokonalého vzhledu moderního městského vozu ho lze doplnit ozdobnými kryty kol o rozměrech 14’’ a 15’’ a litými patnáctipalcovými koly s diamantovým výbrusem. Interiér doplňují prvky na dveřních panelech ve stejném odstínu jako je odstín karoserie.

Nový model C1 znamená taky radost a příjemné pocity v každodenním životě. Veřejnosti se nově ukazuje i ve verzi Airscape, tkerý se chlubí již zmíněnou stahovací střechou, která je k dispozici u třídveřové i pětidveřové verze a je v tomto segmentu zcela exkluzivní.

Pružná plátěná stahovací střecha s délkou 800 mm a šířkou 760 mm se snadno používá a její ovládání je plně elektrické. Verze Airscape tak posádce nabízejí možnost kdykoliv uniknout z každodenní reality, užívat si života i města.  Pro stále větší svobodu a větší radost v běžném životě. Nová generace C1ky nabízí i dobře promyšlenou ergonomii pro usnadnění každodenního života díky praktickému a snadno přístupnému zavazadlovému prostoru o objemu 196 litrů a zadnímu platu, které se po otevření zasune. Po sklopení zadních sedadel činí objem zavazadlového prostoru 780 litrů.

Nový C1 nabízí intuitivní technologie, které se snadno ovládají. Může být vybaven dotykovým sedmipalcovým displejem, pomocí kterého lze ovládat všechny funkce spojené s médii (rádio, telefon, video, palubní počítač). Nová technologie Mirror Screen umožňuje zobrazit obsah chytrého telefonu na sedmipalcovém dotykovém tabletu a ovládat ho odtud. Stačí si ověřit kompatibilitu chytrého telefonu, instalovat do něj aplikaci umožňující výměnu dat a připojit ho k USB portu vozidla. Díky dotykovému sedmipalcovému tabletu je pak možné zcela jednoduše využívat funkce chytrého telefonu: navigaci, telefonování, adresář, hudbu, Web Radio…i další užitečné aplikace, které jsou kompatibilní s řízením.

Pro usnadnění manévrování a parkování v uzkých městských prostorech, je vůz vybaven zpětnou parkovací kamerou, jejíž záběry se promítají na dotykový sedmipalcový displej. Nový C1 je také vybaven systémem hands-free přístupu a startování. Tato funkce umožňuje vůz otevřít a spustit motor a přitom si ponechat elektronický klíč v kapse. Systém, který se už používá u vozů vyššího segmentu, usnadňuje svým uživatelům život. 

Mezi další užitečné technologie patří asistent pro rozjezd do svahu (Hill Assist), který je součástí sériové výbavy. Ten se může ve městě ukázat jako nezbytný, například při výjezdu ze suterénních parkovišť. Tato funkce udrží automaticky vůz zabrzděný po dobu 2 vteřin a umožní tak klidné rozjíždění do svahů se sklonem větším než 3 %.

Citroën C1 přináší i nové výkonné motory

Základem je motor  o objemu 1.0 e-VTi 68 Airdream s pětistupňovou převodovkou, který je spojený s technologií Stop & Start a specifickým paketem Aéro. Zde činí tabulková spotřeba 3,8L/100km a emise CO2 88g/km.

Dále je v nabídce motor o objemu 1.0 VTi 68 s pilotovanou převodovkou ETG. Tato pětistupňová převodovka je vybavena funkcí pojezdu a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější jízdu.  

Do nabídky se dostal i motor o objemu 1.2 VTi 82 PureTech. Tento benzínový tříválcový motor se vyrábí ve Francii a má výkon 82 koní a 118 Nm točivého momentu. Zde činí potřeba 4,3 l/100 km a emise 99 g CO2/km. Citroën C1 s tímto motorem se chlubí zrychlením z 0 na 100 km/hod za 11 vteřin, maximální rychlost je 170 km/h. 

Ceník nového C1 pro český trh: 

Výbava a motor:         
Feel 1.0 VTi - 236.900 Kč
Feel 1.2 VTi -  251.900 Kč
Shine 1.0 VTi ETG        - 309.900 a 314.900 Kč
Shine 1.2 VTi          -   306.900 a 311.900 Kč

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy