BMW: X5 potřetí

bmw x5 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Třetí generace bavorského SUV nově pouze s pohonem zadních kol

V pořadí třetí generace mnichovského „horala“, netradičně i s pohonem zadních kol. Ano, nové SUV X5 s řadovým čtyřválcem a na místo starého známého 4x4, jen s pohonem zadních kol. Tak přesně s takovými zprávami přišla poslední generace X5 a představenstvo automobilky.

Opomineme-li tři základní motorizace, xDrive50i, xDrive30d, M50d, se kterými bude vůz nabízen již na počátku jeho prodeje, tedy od listopadu aktuálního roku 2013, bude BMW X5 k mání s netradičním označením sDrive25d. Tajemné „s“ naznačuje mnohé. Právě to totiž odlišuje jedno provedení od předcházejících.

Absolutně poprvé tak bude vůz pro sportovní účely, vyroben jako zadokolka. Jedná se o celosvětovou raritu, která nemá v konkurenci ostatních značek obdoby. Naprostá většina zbylých je poháněna, pokud opomineme systém 4x4, pouze přední nápravou.

Obávat se špatných jízdních vlastností, nemá jistě v případě automobilky se znakem modro-bílé vrtule, žádný význam. Rozsáhle zkušenosti s daným pohonem jsou historicky podloženy. Nám tak zůstává otázka. Řadový čtyřválec s pohonem zadních kol, benzinový či naftový šestiválec, diesel dokonce třikrát přeplňovaný nebo osmiválec na špici s výkonem 330 kW (450 koňmi)?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy