Peugeot řady 3 již delší dobu bojuje s velikány dané třídy, tedy s Volkswagenem Golf, Fordem Focus a Renaultem Mégane. Další generace s číslem 308 přijíždí nově vyzbrojena šik designem, prostorovou kompaktností a lehkostí. Co tedy nabídne?
Designové linie si novinka vzala z nedávno vypuštěného modelu s číslicí 8 na konci, tedy o třídu menší 208. Tato novinka přinesla do designu menší přední gril, který se v nedávné době u Peugeotu zvětšoval až do nesmyslných rozměrů. Ladný, elegantním liniím lze jen máloco vytknout. Podobně jako u 208, také zde se mezigeneračně zmenšovalo, což není dnes vůbec běžné. Novinka je tak s délkou 425 cm o 3 centimetry kratší. Nejen díky délce poklesla hmotnost o znatelných 140 kilogramů.
Pod kapotou by se měly objevit tradiční motorizace koncernu PSA, zákald by tak měl tvořit tříválec 1,2 o výkonu 82 koní, následovat by měly jednotky 1,4 a 1,6 VTi o výkonech 95 a 120 koní. Vrcholem by pak měla být dvousetkoňová varianta motoru 1,6 THP. Diesely jistě zastoupí 1,6 HDi o výkonech 92 a 115 koní.
Zajímavý je pohled do interiéru. Podobně jako u modelu 208 se budíky přesunuly ze svého tradičního místa v průhledu volantem výše. Je tak nutné nastavit si volant takovým způsobem, aby byl až pod tachometrem, což některým řidičům vadí. Řízení s budíky v dálce však méně odvádí pohled od silnice.
Za pozornost stojí středová konzole. Její čistý design prostrádá i tak základní věc, jako je nastavení klimatizace. Vše by mělo probíhat přes dotykovou obrazovku, což zachovává krásně čisté linie přístrojové desky, avšak s nastavením jen po hmatu se zde počítat nedá.
Novinka by se měla ukázat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by měla jít nedlouho po představení, tedy ještě letos.