Subaru Forester je po patnácti letech výroby tradičním doplněním nabídky SUV na trhu. Se všemi vlastnostmi typickými pro Subaru, tedy symetrickým pohon všech kol a plochým motorem umístěným vepředu, snoubí praktickou karoserii, která snese jízdu v terénu. Vůz je sice primárně naladěn pro použití na silnici, ale praktické zkušenosti s minulými generacemi poukazují na to, že ani v terénních podmínkách se Forester neztratí.
Třetí generace využívá opět o něco ladnějších linií, které se více blíží aktuálním verzím Legacy a Imprezy. Z přední kapoty zmizela "kaplička", natolik typická pro přeplňované verze. Dostatek vzduchu je nyní přiváděn agresivními výřezy v nárazníku.
Americká verze dostane pod kapotu dva motory. Základem se stane čtyřválec o objemu 2,5 litru, který může být kombinován jak se šestirychlostním manuálem, tak i s předvodovkou s plynule měnitelným převodem typu CVT. Výkon je stanoven na 172 koní. Silnější dvoulitr s turbem dává výkon 252 koní a lze jej kombinovat jedině s převodovkou CVT.
Novinka je o 3,5 cm delší, rozvor se prodloužil o 2,5 cm, což by mělo napomoci k místu v interiéru. Samozřejmostí pro vůz tento třídy je možnost bohatého vybavení, které zahrnuje například zábavní systém Harman/Kardon s propojením s telefonem a navigací.