Koncern VW vytvoří konkurenta automobilce Dacia

volkswagen gol | foto: Volkswagen

Také na koncern VW dolehla krize. I přes nárůst prodejů oproti roku 2011 jsou celkové prodeje automobilky horší, než v předchozích letech. Hlavní pokles prodejů automobilka zažívá na trzích v Irsku, Španělsku, Portugalsku a Řecku.

 

Automobilka však vidí lék na krizi v levných modelech a proto VW plánuje zbrusu novou značku, která bude vyrábět levné vozy, založené na platformě PQ24/25/35, kterou už automobilka v současných modelech nepoužívá. Přesto však starší platforma nabídne více než důstojný základ pro levné vozy.

Na základě starší platformy z modelů Golf a Polo by měly vzniknout tři různé modely - sedan, kombi a MPV. Cena jednotlivých vozů by se měla pohybovat na hranici 150 000, 175 000 respektive 200 000 Kč pro jednotlivé modely.

Automobilka tak samozřejmě reaguje na úspěch automobilky Renault a jejího úspěšného obnovení značky Dacia. Vozy založené na dílech ze starších Renaultů samozřejmě nejsou žádným výstřelkem moderní techniky, ale jejich poměr ceny / výkonu je těžko překonatelný.

Model Logan, založený na třetí generaci malého hatchbacku Clio byl představen v roce 2004. Ačkoliv ze začátku Renault tvrdil, že Logan nebude prodávat na trzíh v západní Evropě, tak netrvalo dlouho a automobilka změnila názor a levný sedan Logan zaznamenal úspěch i na trhu v České Republice

Inspirace Dacii je proto logická. Třináctá značky koncernu Volkwagen bude postupovat podle stejných pravidel - vrátí se k jednoduchým vozům bez nadbytečných technických vymožeností. Standardem budou pouze čelní airbagy, ABS a hlavně co nejnižší cena. Kdo bude chtít větší výbavu - jako například klimatizaci a elektrickou výbau, ten si bude muset připlatit. 

Všechny motory, které se pod kapotu nového levného modelu dostano by měly splnit emisní normu EU6. Design vozů bude jednoduchý a jejich tvary by měly být spíše hranaté - cílem má být úspora až 50% nákladů na lisování jednotlivých dílů, ve srovnání se sedmou generací modelu Golf.

Finálního rozhodnutí se tento rok pravděpodobně nedočkáme. Pokud však automobilka své plány dotáhne do konce, tak by její nová levná značka, jejiž jméno není prozatím známo, mohla nastoupit na trh kolem roku 2015.

Podle zdroje z Wolfsburgu by se měla nová značka dostat také na evropský trh. Současný nejlevnější model automobilky Up! se konkurence z vlastních řad bát nemusí, protože je podstatně menší než připravované modely a je proto zacílen na odlišnou skupinu zákazníků.


 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy