Daihatsu D-R a D-X - kapesní kabriolety

d-r | foto: Archiv AutoRoad.cz

Ačkoliv se vozy automobilky Daihatsu na náš trh oficiálně nedováží, tak její produce stojí za pozornost.

 

Při vyslovení jména japonské automobilky se většině z nás vybaví malé modely jako je Cuore. Právě malými "autíčky" je Daihatsu známé. Hlavním lákadlem stánku automobilky na 20. Indonézské mezinárodní výstavě, pořádané v Jakartě od 20. do 30. září, jsou studie dvou roadsterů se jmény D-X a D-R.

 

Oba malé roadstery zapadají do kategorie tzv. Kei Cars - kategorie miniaturních vozů určených pro Japonský trh. Tomu odpovídá také motor, který je uložený pod krátkou přední kapotou. Maličký vůz pohání podobně miniaturní dvouválec s objemem 660 kubických centimetrů, což je limit, který je v současné době stanoven pro kategorii Kei Cars. Benzínový motorek je vybaven přmým vstřikovýním paliva a je přeplňován turbodmychadlem. Nejvyšší výkon motoru je 64 koní při 6400 ot./min. a nejvyšší točivý moment je 107 Nm při 3600 ot./min. Za zmínku stojí také nízká váha motoru, která je pouze 68 kg. 

 

Interiér vozů je na poměry malých automobilů až nečekaně kvalitní. Kombinace kůže a hliníku vytváří dojem mnohem dražšího vozu.

Model D-R je zaměřen více na styl a eleganci, zatímco D-X je více o agresivitě a spotovním výrazu. Daihatsu tvrdí, že oba vozy jsou postaveny na univerzální platformě, která umožní vytvářet na jednom základě dva designově odlišné vozy. Jednotlivé díly karoserie by šlo lehce předělat na druhý vůz, bez jakýchkoliv dodatečných úprav.

Automobilka bohužel prozatím nemá v plánu vyrábět any jeden z modelů řady D.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy