Volkswagen Golf VII - rozsáhlé představení zásadní novinky

volkswagen golf | foto: Archiv AutoRoad.cz

Volkswagen Golf je jedním z nejprodávanějších vozů historie a každé jeho nová generace je očekávána s jistým napětí. Co přinese ta sedmá?

Když na místo legendárního Volkswagenu Type 1 (Brouku) přišel hatchback navržený Giorgettem Giugiarem, mnoho lidí mu nevěřilo. Golf však překonal všechna očekávání a nyní jde o jeden z nejprodávanějších vozů světa.

Sedmá generace je proto očekávána a čeká se, s čím Volkswagen přijde. německá automobilka ale příliš neriskuje a sází na osvědčené koncepty - nestárnoucí design bez experimentů, vzhled dýchající solidností a na pokročilou techniku.

Přestože sedmá generace Golfu vypadá na první pohled jen jako facelift, ve skutečnosti jde o auto postavené na úplně novém podvozku MQB. Tato vysoce flexibilní platforma se stane základem všeho od Pola až po Passat. Golf je první Volkswagen, který s novým podvozkem přichází.

Zásadní přepracování bylo prakticky nutné. Volkswagen Golf šesté generace nahradil generací pátou po šesti letech, šlo však jen o facelift, který měl překlenout dobu do příchodu nové techniky. Vyráběl se pouhé čtyři roky.

Nová platforma umožňuje psí kusy s podvozkem, díky čemuž bylo možné novinku rozšířit i prodloužit nejen oproti minulé generaci, ale i oproti Audi A3, která využívá stejnou platformu. Finální délka je 426 cm. Zásadní je ale snížení hmotnosti. Technikům se podařilo ušetřit celých 100 kilogramů hmoty, což se v provozu pozná. Šetřilo se na motorech, na zavěření i na karoserii. Nemalých šest kilogramů však ušetřilo také lepší navržení elektroniky.

Základem nového Golfu bude motor 1,2 TSI s výkonem 85 koní. Vzhledem k hmotnosti 1050 kilo by mohlo jít o docela dostatečnou sílu. Příjemná je spotřeba 4,9 l/100 km. Ještě o desetinu úspornější má být větší 1,4 TSI s výkonem 140 koní. Příjemné spotřeby dosahuje zejména díly systému umožňujícím vypínání válců. Později se jistě dočkáme také dalších variant těchto motorů.

Milovníky dieselu potěší dvě jednotky 1,6 TDI o výkonech 105 a 150 koní. Spotřeba může být v úsporné verzi Bluemotion jen 3,2 l/100 km, avšak standardní verze dosahují spotřeb 3,8 a 4,1 l/100 km. Všechny motory by měly být kombinovány se šestistupňovými převodovkami, některé se dočkají i automatické předovky. U všech bude také k dispozici úsporný systém stop-start.

Ani sedmá verze Golfu nás neochudí o ostré varianty. Dočkáme se tak nejen tradičního Golfu GTI, u kterého se očekává výkon blížící se hranici 300 koní, ale také dieselového ostrého GTD. Méně náročné zákazníky by měla potěšit slabší varianta GT.

Nejen výkonem je však motorista živ. Pro milovníky moderních technologií připravuje Volkswagen hybridní verzi a také čistý elektromobil. Se zástavbou elektrického pohonu počítal Volkswagen již při vývoji, díky čemuž by nemuselo být umístění baterií nijak násilné.

Golf nikdy nebyl technicky zaostalým autem a tak tomu nebude ani nadále. Ve standardní i příplatkové výbavě bude nesčetné množství bezpečnostních systémů včetně hlídání únavy řidiče, systému hlídajícího jízdu v jízdních pruzích, protikolizního systému schopného do 30 km/h samostatného brzdění, adaptivního tempomatu, kamer kolem vozu a mnoha dalších vychytávek.

Prodeje by měly být zahájeny již 1. října, tedy těsně po premiéře na autosalonu v Paříži. Základní cena pro Německo byla stanovena na 16 975 euro, což je asi 420 tisíc korun.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy