Mazda 6 je oficiálně představena

mazda 6 | foto: Mazda Motor

Mazda 6 bude druhým vozem, který využije kompletní paletu opatření SkyActive, která má poměrně citelně snižovat spotřebu.

Když Mazda ukončila výrobu modelu 626 a nasadila do výroby model 6, šlo o velmi příjemné osvěžení trhu. Mazda přinesla designově velmi atraktivní vůz s dobrými jízdními vlastnostmi, který se stal velmi úspěšným. Druhá generace modelu 6 Nebyla v žádném případě špatná, přesto však již nepřinesla takový závan novosti.

Nyní přijíždí třetí generace. Její design vychází z konceptu Takeri, vzhled s velkou přední maskou dobře zapamatovatelný a výrazný.

Důležitější by však měla v tomto případě být technika. Mazda se holedbá pokročilými systémy, které evolučně posouvají vlastnosti vozů se spalovacími motory zase o něco dále. Samy o sobě neznamenají nic revolučního, ale jejich kombinace je zajímavým zlepšením.

Vše začíná pod kapotou. Ve specifikaci pro ruský trh jsou k dispozici dva benzínové motory, dvoulitr a 2,5litr. Oba jsou spřaženy s převodovkami s nízkým vnitřním třením, které setří další desetinky paliva. Spotřeba benzínového dvoulitru o výkonu 150 koní má být 6 litrů s manuální převodovkou a 6,1 litru s automatem. Větší motor o výkonu 161 koní si s automatickou převodovkou vyžádá 6,4 litru. K dispozici bude také úsporné vypínání motoru na semaforech a pro větší motor také systém i-ELOOP, který využívá pro rekuperaci energie kondenzátor. Ten lze na rozdíl od baterie nabíjet velmi rychle, díky čemuž pojme dostatek energie i při krátkém brzdění.

Mazda se také snaží o odlehčování svých vozů. Základní Mazda 6 bude mít hmotnost příjemných 1340 kilo, což je o 60 kg méně než u současného dvoulitru. Vzhledem k prodloužení o 10 centimetrů na celkovou délku 487 cm to není špatný výsledek.

Mazda má být vybavena také řadou zajímavých technických prvků. Světlomety mají mít samočinný systém přepínání mezi dálkovými a potkávacími, pokročilý systém má také počítat jejich natočení při průjezdu zatáčkou. K dispozici bude i systém monitorování slepého úhlu a systém hlídající vyjetí z pruhu. Všemožné brzdové pomocníky může reprezentovat například systém samočinného brzdění fungující v rychlostech do 30 km/h.

Mazda ve svých tiskových materiálech vychvaluje také dokonalé souznění řidiče s vozem, mrštnost a dobré jízdní vlastnosti. Na zkoušku oprávněnosti těchto tvrzení budeme ale muset ještě chvíli počkat. Oficiální představení pro Evropu se odehraje za měsíc na autosalonu v Paříži. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy