Volkswagen Golf sedmé generace navazuje na jeden z nejslavnějších automobilových rodů dějin. Golfů se již vyrobilo na třicet milionů a to z něj činí jeden z nejprodávanějších vozů dějin. Tato auta dělá ze sedmé generace velmi očekávaný vůz podzimní sezony.
Volkswagen již vypustil některé zajímavé technické detaily. Díky nim víme, že nová generace bude zase o něco delší - přesněji o 5,6 centimetru, celková délka tak dosáhne na 426 cm. To je o celého půl metru více než u první generace. Novinka bude také o něco širší, ale také nižší, což má zajistit dynamičtější profil. Ten bude dále podpořen designem Waltera de Silvy, který navrhnul již mnoho dynamických vozů pro Seat a Audi.
Oproti současné generaci bude ta sedmá nejen delší, ale také lehčí. Hmotnost klesne o rovný metrák a hmotnost základního modelu klesne na dohled k magické hranici jedné tuny.
Vůz je postaven na platformě MQB, na které nyní bude stát u Volkswagenu prakticky vše. Díky dobře řešenému prostorovému uspořádání zadní nápravy se prostor mezi podběhy v kufru rozšířil o znatelných 22 centimetrů. I díky tomu narostl objem na 380 litrů, tedy o 30 litrů více než dosud.
Prozatím nevíme mnoho o motorech, avšak je jasné, že se pod kapotou objeví čtyřválec 1,4 vybavený systémem vypínání nepotřebných válců. Díky tomu by měla spotřeba klesnout pod pět litrů.
Nový Golf také nabídne rozsáhlou výbavu, k dispozici bude například systém City Safe Drive známý i ze Škody Citigo, který dokáže při rychlostech do 30 km/h zabránit nehodě. K dispozici má být také paleta dalších systémů. Novinkou bude například systém, který v případě aktivace airbagů plně aktivuje brzdy, což má zmírnit následky nehody.
K dispozici bude v základu dotykový pětipalcový černobílý displej, za příplatek nabídne Volkswagen až osmipalcový barevný displej.