Model A2 je cílen jako prémiové městské auto nabízející vysokou kvalitu, prostorný interiér, ale zároveň malé vnější rozměry pro snadné proplouvání městskou džunglí. Vnějšími rozměry A2 téměř odpovídá modelu A3. Mezi přímé rivaly řadí automobilka Mercedes třídy B, případně BMW 1 GT.
Interiér nabízí dostatek prostoru pro pět dospělých lidí a dostatek odkládacích prostor. Ani vzadu sedící pasažéři by si neměli stěžovat na nedostatek prostoru nad hlavou, nebo na kolena.
Nové Audi A2 bude postaveno na koncernové modulární platformě MQB, která umožňuje osazení vozu velkým množstvím motorů z dílen VW. Původním plánem bylo vytvoření hybridní verze, ale nyní automobilka naznačila, že by se pod kapotu nového hatchbacku měly dostat motory 1,4 TSI a 1,8 TFSI, s výkony 120 až 180 koní. Diesely budou zastoupeny motory 1,6 TDI a 2,0 TDI s výkony 105 a 150 koní.
Prvotní plány na vytvoření elektrické verze modelu A2 automobilka prozatím nezavrhla. V současné době je potvrzena hybridní verze modelu A3 a také čistě elektrickou verzi A3 e-tron automobilka testuje. Vzhledem k technické blízkosti modelů A2 a A3 je pravděpodobné, že se elektrické verze modelu A2 dočkáme.
Původní model A2, představený v roce 2000 byl revoluční svou celohliníkovou karosérii, striktně aerodynamickým tvarem a váhou pouhých 895 kg. To vše umožnilo vytvoření verze s motorem 1,2 TDI, která byla schopna jezdit s průměrnou spotřebou 3l/100km. Použití drahých materiálů a technologií, které v dané třídě nikdo předtím nepoužil, se projevilo na ceně, která byla příliš vysoká, než aby si vůz našel dostatek zájemců. Z finančního hlediska se tak model A2 stal propadákem. Použití modulární platformy a mnoha koncernových dílů by mělo novému vozu zajistit výrazně rozumnější cenu, než měla předchozí generace.