Jeden z nejfantastičtějších sporťáků, které vyrábějí za velkou louží, je zpět. Poté, co se tvrdě střetl s nemilosrdným škrtacím perem ekonomů Fiatu, to s jeho budoucností nevypadalo moc růžově. nyní je ale zpět a lepší než když dříve.
Přestože se pod kapotou nachází evoluce stávajícího desetiválce o stejném objemu 8,4 litru, avšak výkon byl navýšen na 650 koní. Mluvilo se sice o navýšení objemu až na 8,7 litru, avšak i tento objem je mimořádný a výkon věru dostatečný. motor je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou
Úpravy na motoru směřovaly mimo zvýšení jeho výkonu také k nižší hmotnosti rozměrného motoru. Ta klesla o 11 kilo.
Nový Viper je jinak kompletně přepracován. Vzhled je modernější, ale možná trochu méně drsný. Výrazná jsou světla pro denní svícení z diod. V interiéru směřovaly úpravy ke zvýšen luxusu, který nebyl v minulých generacích zrovna valný. Interiér vypadá zkrátka mnohem lépe. Ovládání palubní elektroniky včetně rádia, klimatizace a dalších funkcích probíhá přes rozměrnou, 8,4palcovou obrazovku.