Jak jsme avizovali již minule, pod kapotou se budou nacházet prakticky jen čtyřválce a počítá se i s tříválci. Přesto se zdá, že Volvo samo udělá ze svého pravidla výjimku a postaví také vrcholnou verzi vybavenou pětiválcovým motorem T5 o výkonu 254 koní. Tento motor se nicméně pod kapotou neohřeje moc dlouho, protože časem bude podle vyjádření Volva nahrazen hybridním čtyřválcem, který je teprve ve vývoji.
Pod pětiválcem již bude vše tak, jak Volvo říkalo dříve - na řadu tak přijdou čtyřválce o objemu 1,6 a výkonu 150 a 185 koní. Volvo je pojmenuje T3 a T4. Lze očekávat, že časem se objeví ještě slabší, pravděpodobně tříválcový agregát T2.
U dieselových agregátů je základem motor D2 o výkonu 115 koní. Jde o čtyřválec s objemem 1,6 litru. Výše budou stát dva dvoulitry o výkonech 150 a 177 koní. Zatímco oba silnější motory si za své výkony řeknou 4,4 l/100 km, základní diesel se má dostat na až neuvěřitelně nízkou spotřebu 3,6 l/100 km. Ve voze je totiž spousta úsporných technologií, které se dnes již pomalu stávají standardem. Volvo tak svůj kombík vybavilo například regenerativním brzděním (alternátor tedy nabíjí baterii jen při vhodných příležitostech, zejména při brzdění motorem) a samozřejmě systémem stop-start.
Volvo si tradičně dává záležet na bezpečnosti. Novinka je proto vybavena systémem, který monitoruje chodce před vozidlem. V případě hrozícího nárazu do chodce či do vozidla umí v nižších rychlostech i sám zastavit. Pokud však i tento systém selže, dostává se na řadu úplná novinka - airbag pro chodce. Má za úkol ochránit chodcovu hlavu a přitom moc neomezit výhled z vozidla. Přesný tvar airbagu zatím neznáme, avšak princip jeho funkce bude podobný jako u experimentů některých značek s přizvednutím kapoty po nárazu do chodce.
Novinka dlouhá 437 cm by se na trhu měla objevit v květnu a to se základní cenovkou ležící někde pod půlmilionovou hranicí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!