Peugeot se po dvaceti letech vrací k označení GTi, které naposledy použil na legendárním modelu 205. Označení sportovní verze je umístěno na C sloupcích vozu, tedy na stejném místě, jako na modelu 205.
Tím spojení s historickým modelem končí a celkově nový vůz působí moderním dojmem. Nafouklé lemy kol, agresivní přední maska, nebo střešní spojler dotváří sportovní vzhled vozu.
Peugeot 208 GTi bude využívat stejný motor, který známe již z modelu RCZ. Přeplňovaná šestnáctistovka disponuje maximálním výkonem 200 koní a točivým momentem 275 Nm. Motor pohání kola přední nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku. Parametry zrychlení ani maximálních rychlosti výrobce neuvedl.
Model 208 váží přibližně o 110 kg méně než model 207 a proto lze očekávat zlepšení jízdních vlastností oproti předchůdci s označením 207 GT.
Ve srovnání se standardní verzí modelu 208 rozšířil výrobce rozchod kol o 36 mm a provedl úpravy na podvozku. Nové GTi používá větší brzdy, stejné jako automobilka montuje na model 208 1.6 THP.
Peugeot také zapracoval na tom, aby odlišil interiér modelu GTi od standardní verze. Kůží potažený volant má kontrastní rudé prošívání, zploštělou spodní stranu a na jednom z ramen nese znak modelu. Palubní deska je potažena alcantarou a sportovní vzhled interiéru dotváří hliníkové pedály. Atraktivitu palubní desky zvyšují červené prvky, které jsou umístěny na středu palubní desky.
V současnosti označuje Peugeot model 208 GTi pouze jako koncept, ale testovací modely již byly spatřeny na cestách. Lze proto předpokládat, že ostrá verze modelu 208 se na trh dostane do konce letošního roku.
Nový model značky Peugeot vstupuje do oblíbeného segmentu, kde bude navíc čelit modelům s podobnou technikou. Vozy Citroën DS3 Racing nebo Mini Cooper S totiž používají stejný motor (v mírně odlišném nastavení). Předpokládaná cena vozu je kolem 21 000 Euro (cca 520 000,- Kč).