Nákladními vozy se na našich stránkách obvykle nezabýváme. V případě největšího tuzemského výrobce však nelze neudělat výjimku. Tatra představuje model Phoenix, který by ji měl posunout o ligu dále.
I nová Tatra využívá vlastní koncepci povozku s centrální nosnou rourou, která je ve světě unikátní. Vznikla již před 80 lety a dodnes je užívána, byť samozřejmě s modernizacemi. Zaručuje zejména abnormální tuhost podvozků, která je oproti konkurenčním řešením i pětinásobná.
Tatra však doplácela na to, že nedokázala tvořit kabiny na světové úrovni. Celkový uživatelský komfort tak naháněl zákazníky ke konkurenci. Z tohoto důvodu se firma spojila se značkou DAF. Motory zase nesou značku Paccar.
K dispozici je řadový šestiválec s objemem 12,9 litru, který bud dodáván ve výkonových variantách 360-510 koní, tedy 265-375 kW. Motory splňují emisní normu euro 5, dodávány jsou však i méně ekologické varianty pro méně náročné trhy. Převodovka pochází od ZF a může být manuální i automatická, v každém případě však má 16 stupňů a může být vybavena integrovaným retardérem.
K dispozici je mnoho variant podvozků, které mohou mít znak náprav 4x4 až 8x8 o různých nosnostech dle typu odpružení.
Dbalo se samozřejmě i na komfort. Kabina je celokovová a sklopná, může být vybavena i dvěma lůžky. Ve výbavě je i automatická klimatizace či nezávislé topení.
Ačkoliv se vůz tváří spíše jako DAF, díky kabině tohoto výrobce, tatrováci považují vůz za svůj. Pochází z tuzemského vývoje, od DAFu a dalších dodavatelů jsou dokupovány spíše komponenty. Díky spojení firem Tatra a DAF nicméně bude možné koupit model Phoenix i v dealerské síti DAF. To pro Tatru znamená velmi zajímavou možnost expanze.