Dodge Ram je velmi zajímavý automobil. Vysoká konfigurovatelnost z něj dělá univerzální vůz, který se vyskytuje jako luxusní pick-up, i jako čistě užitkový vůz. Kombinaci ukazuje nový koncept.
Nejdelší nabízené šasi s rozvorem neskutečných 502 cm (tak dlouhý nemá většina z nás celý automobil) a celkovou délkou 732 cm, má rozšířenou kabinu z původní konfigurace Crew cab. Díky prodloužení je nyní nazývána Mega cab, což znamená, že uvnitř je plno místa pro čtyři cestující, kteří se mohou vézt v maximálním luxusu.
Naopak korba je velmi účelová. Nainstalováno je na ni páté kolo, které obvykle známe z kamionů. Jde o místo, kam se připojují tahací návěsy. Vůz tedy v maximálním pohodlí odveze čtyři pasažéry a vzadu za sebou ještě utáhne návěs. Samotný vůz váží čtyři tuny, maximální hmotnost naložené soupravy ale může být až 17 tun.
Podobný náklad si vyžaduje dostatek síly a tu zajišťuje šestiválcový turbodiesel o objemu 6,7 litru. Točivý moment převyšuje 1000 Nm. Užita je šestistupňová převodovka a výkon dále putuje na všechna čtyři kola. Zadní náprava je vybavena dvojmontáží.
Tuto sílu je samozřejmě nutné živit, proto je možné přídavné nádrže naplnit až 650 litry paliva. Dojezd je tak velmi pěkných 2560 km, spotřeba už ale vychází méně pěkně, prostým podílem dostaneme asi 25 l/100 km.
Kabina má k dispozici kompletní zábavní systém, k dispozici je i lednička a připojení na internet.
Vůz je zatím konceptem, nicméně v případě zájmu je automobilka připravena jej vyrábět. Otázkou je, k čemu takový vůz. Mne napadá jediné využití, totiž tahání luxusních obytných návěsů. Máte jiné nápady? Napište do diskuze.